mbjornfot

Alla inlägg under augusti 2011

Av Maria Björnfot - 29 augusti 2011 22:30

Blääää! Mår dåligt! Yr, matt, skakig och illamående för ANDRA dagen i rad! Båda dagarna har det kommt på eftermiddagen och hållt i sig i flera timmar :( Lite småfebrig har jag varit i samma veva...

Pappa kom iallfall hit med sin blodtrycksmätare och resultatet där blev
vänster arm två gånger med samma resultat - 106/69
höger arm 1 gång - 96/65

Aningen lågt och der förklarar nog varför jag mått som jag mått :S Jag har alltid haft lågt blodtryck, men inte känt av några symtom. Höll på att googla lite och då förstod jag bättre varför jag märker av det nu. Motion och rörelse ökar blodtrycket och jag har ju varit stilla i över 1 vecka pga min rygg! Jag har mest legat och suttit och inte varit ut på en enda normal lång promenad! Sen kan man märka av det om man har en infektion i kroppen och det har jag faktískt märkt av lite...

Imorn ska jag se om jag tar mig ut på en promenad! Mot eftermiddagen så ska jag med Ida och Alda och bada, så jag hoppas verkligen att kroppen mår bättre imorn :)

Nu vet ni! Jag och min kropp är inte riktigt överens men vi kämpar ;)

Hilda har fått dille på att spotta, räcka ut tungan och prata värre mycket igen. Hon "beklagar" sig och det är urgulligt! Hon ser ledsen ut och oftast låter det som "eeei eei´eei" typ lite som nej nej nej ;) Det är olika varje vecka, men förra veckan har hon mest "skrikit" högt när hon ska prata och idag pratar hon som bebisarna i ComHem reklamen :P

Nu lägger jag ner, godnatt!

Av Maria Björnfot - 27 augusti 2011 14:30

Min rygg bara luras, nu gör den ondare igen! Fast egentligen är det väl inte ryggen som gör ont, utan höften/svanken/svanskotan/skinkorna! Inatt har jag sovit sjukt dåligt eftersom att det gjort ont konstant :S Fick bulla upp med massa kuddar under knäna, då var det lite skönare men ont ändå.

Hilda har låtit väldigt konstigt inatt. Tror att hon har drömt, för hon lät precis som Gizmo (hunden) gjorde när han brukade drömma... men det lät samtidigt som att hon hade svårt att andas. Inte kunde jag ju somna efter det heller! Stod länge läääänge och tittade på henne, kände så att hon andades innan jag själv kunde lägga mig i sängen. Läskigt, men inget farligt som tur är :)

Ryggen är iallafall fortfarande ond :( men jag fortsätter att smörja och ligga på spikmattan så mycket som möjligt annars MÅSTE jag boka tid till en kiropraktiker på måndag...


Har hunnit vara en snabbis på stan med tösen och syster Martina också :) Hilda fick åka i bärselen för jag klarar verkligen inte av att bära hon i bilstolen. Själv så är jag inte det minsta intresserad av att kolla i affärer eftersom att jag har tappat mitt shoppingssug! Det är bara åt Hilda jag shoppar ;) Jag tänker att det inte är någon idé att köpa nya kläder åt mig själv förrän jag gått ner 5 kg till och DÅ kan jag belöna mig själv med en ny garderob ;)

Varenda gång jag kollar i min garderob, så slänger jag något klädesplagg :P Inte konstigt att jag aldrig har något att ta på mig. Blir som less ibland, speciellt nu, när jag inte kan träna! Vikten står still och eftersom att jag inte ens klarar av att gå en halvlång promenad med barnvagnen så måste jag akta mig lite för vad jag äter. Kan ju inte äta mer än jag gör av med :S Och det är något jag inte är van vid! Har alltid varit den som tränat och kunnat äta tex flottmat några gånger i veckan, fika utan problem och så vidare...

Nu ska jag lägga mig på spikmattan! Ha en mysig lördag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards