mbjornfot

Alla inlägg under oktober 2011

Av Maria Björnfot - 28 oktober 2011 21:52

Nu gör ryggen ont igen och jag känner så väl igen den här smärtan! Precis såhär började det förra gången (ca 2mån sen) och sen var jag ju nästan handlingsförlamad i en vecka. Det smärtar i svanken/ryggslutet och ryggen känns väldigt stel. Benen är möra och stela. Det strålar ner för skinkorna när jag sitter och det är verkligen inte skönt att sitta eller stå just nu!


Ska ta och stretcha lite och sen lägga mig på spikmattan och HOPPAS att det känns bättre imorgon. Tveksamt, men man kan ju alltid hoppas. Jag börjar känna min kropp vid det här laget ;)


Imorgon åker vi mest troligt upp och grattar min morfar som blir hela 76 år gammal :) Kul, men lite stressande! Har fortfarande mycket kvar att packa, rensa och jag hatar oredan man får när man börjar packa... nåja.. Anton och lilla Ada (3½månad ung) är också där så det blir skoj. Anton tycker ju Hilda är så himla rolig nu när hon kryper för fullt och han är väldigt villig att låna ut sina leksaker till henne ;) hihi, förra helgen var vi ju dit och då skulle Anton absolut köra Hildas vagn och jag fick inte hålla eller hjälpa till. Asgullig var han och mycket snällare då än sist vi sågs. Han har ju varit lite svartis på Hildis eftersom att hon tar så mycket tid från has Kummi (Gudmor/fadder).


Nu - spikmattan!

Av Maria Björnfot - 27 oktober 2011 19:28

Inte en lugn stund här hemma och jag känner verkligen stress kring allt packande som måste göras. Försöker packa undan allt vi inte använder så att det blir någon låda minst varje dag. Jag hoppas (men tror inte) att Hilda somnar någorlunda tidigt idag, för det skulle vara helt perfekt nu när jag vet vad jag ska börja packa ;)


Nu väntar jag bara på att klockan ska gå lite så Hilda ska få äta sin gröt. Om det nu duger idag vill säga, för ungefär varannan kväll äter hon bara lite och vill sen ha tisse. Inte för att jag klagar på det, för ju mindre hon ammar desto mer saknar jag det ;)


Nu börjar det bli dags att förbereda kvällis, så hej så länge!


 


Av Maria Björnfot - 27 oktober 2011 11:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria Björnfot - 24 oktober 2011 12:14

Tyvärr har jag inte hunnit blogga under helgen och hinner inte just nu heller! Jag kan bara säga att jag har haft en helt underbar helg och så fort jag har tid så kommer jag berätta mer om den :)


Nu är det typ bara en vecka kvar till flytten, så all ledig tid kommer gå åt till att börja packa, för det är inte så lätt att packa och dona medan tösen är vaken för då måste man ha koll på henne. Ska börja lite smått idag och packa ner sådant man inte använder dagligen samt fortsätta rensandet, men det tar sin tid vill jag lova!


Kommer en bättre update snart!


kram på er!

Av Maria Björnfot - 19 oktober 2011 22:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria Björnfot - 19 oktober 2011 12:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria Björnfot - 18 oktober 2011 22:00

Idag var det dags för veckans mammaträff och som vanligt har vi alltid lika tur med vädret :P Det ska då alltid regna på tisdagar... typiskt. Iallafall. Vi var hemma hos mig, drack kaffe, åt filbullar (som jag slänge ihop i morse, huslig eller vad!?) pratade, busade och tittade på våra underbara barn och allt härligt de har för sig numera :) Alltid lika kul - älskar våran mammagrupp!! Även om det är sällan vi alla kan träffas ;)


Annars så har Hilda både ätit och sovit dåligt idag :/ 2 stycken 20minutare har hon tagit. Till lunch åt hon bara en halv portion. Mellanmål typ 25ml välling och en timme senare fick jag i henne ´fruktpuré. Till middag åt hon en hel portion men till kvällen .. voi voi.. Ides inte ens försöka ge gröt ikväll eftersom att hon typ vägrat äta det på kvällen i en hel vecka! Istället fick hon välling men åt bara typ 100ml (ungefär 3 timmar efter middagen)  och i vanliga fall brukar hon äta åtminstone 180ml... 1½ timme efter vällingen var hon fortfarande vaken och då åt hon en slurk tisse innan hon somnade. Fasen vad det tjorvas numera. Asjobbigt!


Därför känns det som att gumman kommer vakna alltför tidigt för att äta nattmålet, men vad ska man göra!? Man får ta dagarna som de kommer och allt som sker...


Gruvar mig lite för lördagen också. Då ska jag och killen på Cape East och äta middag + spaa. Ser verkligen framemot det, få komma bort, pyssla om mig själv och slippa en gnäll kväll ;) Men då är jag orolig just att tösen kommer vara tjorvig på kvällen och inte kunna somna utan min närhet. För som det är nu kan hon typ bara somna om hon är i min famn. Fast vem vet, hon kanske somnar jätte lätt bara för att jag inte är i närheten!? Vill inte att hon ska ha det jobbigt... eller att mamma ska få det jobbigt med henne..


Nååja, det kommer nog gå bra :) Mams ska ta henne några timmar på fredag bara för att förbereda henne och då ska jag passa på att börja packa lite och rensa här hemma :)


Dags att lägga huvudet på kudden! Godnatt gott folk!

Av Maria Björnfot - 17 oktober 2011 09:45

Den här helgen har ju gått svin fort - igen! Tiden bara flyger förbi och jag hinner inte riktigt med. Snart är gumman 8 månader. Shit. Jag som hade tänkt skriva varje månad vad hon kan och har lärt sig sen sist men det har inte gått så bra ;)


  • HON KRYPER! Fort går det och hon följer efter mig var jag än går i huset ;)
  • Hon kan utan problem sätta sig från krypställning och ta sig upp igen, så ni kan ju tänka er hur rörlig hon är.
  • Hon har smått börja klätta, ställer sig på knä mot tvbänken och soffbordet, mest för att nå alla prylar hon inte får ta ;)
  • När hon pratar kommer det mest papapapapa, eller riktigt högljudda skrik/prat. Hon vill höras och ha allas ögon på sig. Fast när hon blir ledsen låter det då bara mamamamamaaa ut munnen ;) Fast hennes först ord - kisse!
  • Senaste tiden har hon sovit oroligt, drömt mycket, så nätterna ser olika ut varje natt. Hon somnar oftast kring 21, vaknar 04 för mat och sen stiger vi upp kring 7!
  • Hon sover i sin säng på natten tills hon ska äta, sen är jag för trött för att lyfta tillbaka henne i sin säng ;)
  • Under dagen sover hon i sin säng eller ute i vagnen.
  • Amningen börjar se sitt slut nu :( Hon ammas på natten, "frukost" men ändå efter ett tag vill hon ha mer och då får hon välling. Sen äter hon mat till lunch. Fruktpureé eller välling till mellanmål (tisse går bra, "ibland"). Mat till middag och sen gröt till kvällen. Vi har kört gröt + välling någon timme senare. Ibland - om hon vill - blir det gröt + tisse ;) Fast senaste dagarna har hon börjat rata gröten så då blir det bara välling...
  • Hon älskar att hoppa i famnen, pussas på munnen och dra i håret, haha :P

Det händer så mycket varje dag och hon utvecklas så mycket... våran stora fina tjej :) 2 november är det dags för nästa BVC besök och jag ser framemot att se hur mycket hon gått upp nu när hon äter mera mat + rör på sig så himla mycket. Kanske vågen visar +-0!? Hon verkar då inte ha växt så mycket på längden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards