mbjornfot

Alla inlägg under november 2011

Av Maria Björnfot - 27 november 2011 23:24

Fick helt plötsligt en oerhörd inre stress i kroppen! Fick höra att killen måste på onsdag och stycka sin älg... och han MÅSTE fara då annars hinner köttet bli dåligt innan han är ledig nästa gång.


Stressen - det är att onsdag är sista november och jag hade då tänkt boka besiktning på lägenheten då, så att jag hade haft både måndag och tisdag att städa ur lägenheten (alla jobbar så jag har ingen barnvakt). Så nu måste jag hinna städa ur de i morgon samtidigt som jag har en krypande och ställande tjej med mig. Inte det lättaste, men det måste gå! Bara det blir gjort så jag får känna att det är klart och avslutat! Önska mig lycka till, det kan behövas! ;)

Av Maria Björnfot - 25 november 2011 22:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria Björnfot - 22 november 2011 22:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria Björnfot - 21 november 2011 12:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria Björnfot - 21 november 2011 11:19

Jajjemensan, det har det varit :) Har varit och hälsat på syster Malin, Tobbe och lilla Anyali, samt tagit del av Anyalis dop. Hon är så fin lilla prinsessan... kan inte fatta att Hilda har varit sådär liten och pluttig..


Iallafall. Jag fick låna Malins nyinköpta digitala systemkamera och nu säger jag bara - jag vill, måste, BEHÖVER, en egen digital systemkamera!!! Har ju en vanlig systemkamera, men det blir ju inte att man far och köper filmrullar, där man endast kan knäppa typ 24 bilder... och jag har länge tänkt att nog klarar jag mig med min lilla digitalkamera, men nu tror jag fasen inte att jag gör det!!


Så det enda jag vill ha i julklapp är en systemkamera! Eller åtminstone lite sponsring tack ;)


Ska snart lägga upp lite mera bilder från helgen.. Hej så länge!

Av Maria Björnfot - 17 november 2011 23:04

Haft en mysig dag i kalix tillsammans med en massa goa mammor och bebisar. Började med en promenad och avslutades med fika/mat i Gallerian och såklart en massa surr :) Väldigt trevligt!


Efter det var det dags för babysimmet, sista gången på ett tag. Hildas fick testa dyka och det gick ju fin fint trots att jag varit lite nervös inför det. Lillan somnade direkt vi kom i bilen, så då åkte vi tillbaka till Happis där vi hämtade upp pappan på jobbet. Sen ikväll var jag på lite missions och fick gå i lugn och ro på IKEA utan barn och karl, så himla skönt ;)


Nu ska jag försöka sova lite, för har fasen inte gått och lagt mig innan midnatt på flera dagar! FYyyy... inte konstigt att man känner sig som en zombie.. självförvållat, men så jäkla onödigt!


Godnatt!

Av Maria Björnfot - 16 november 2011 08:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria Björnfot - 13 november 2011 22:27

Och det finns en rimlig förklaring till detta. Vi har flyttat och varit utan internet i över 1 vecka på nya stället!


Kan börja med att skriva att det känna bra med flytten. Över förväntan. Trots mycket som gått emot oss sen vi steg in genom dörren!


Lägenheten var inte urstädad, vilket resulterade i städning det första vi gjorde! Det SKA vi minsann ha kompensation för! Så jävla typiskt att vi flyttade på lördagen annars hade vi ju såklart anlitat en städfirma att göra jobbet. Känns ju måttligt kul att städa ur lägenheten man flyttar in i, när man även ska städa ur den man flyttar från.


Kontakter var lösa. Boxern saknade strömsladd och scartkabel. Ugnsluckan var helt skev. Frysen var inte avfrostad. Inget internet. Vattenfall stängde av strömmen helt plötsligt men som tur var fick vi igång det samma dag.  Tydligen så är det så i Haparanda att hyresvärden inte meddelar elbolaget att någon flyttar in i lägenheten vilket de gör i Kalix. Men det sa det inget heller om att VI måste själva göra.


Någon hade lagt beslag på våran bilplats över hela helgen. Tvättmaskinen var för stor så nu måste vi sälja våran splitternya som vi fick för ett jävla bra pris och köpa en ny. Fick ta hit några händiga grabbar för att såga lite och fixa så diskmaskinen kom på plats. Inget förråd än så länge eftersom att fastighetsskötaren har noll koll på vilket förråd som hör till vilken lägenhet och tydligen KAN det vara så att utflyttade gäster har lämnat kvar grejer i förråden men de vågar inte slänga grejerna eftersom att någon kanske äger dom!?


Ska ringa och tjata lite mer på fastighetsskötaren och be han meddela alla hyresgäster att dom har en vecka på sig att sätta sitt lägenhetsnr på förrådet som använder annars slänger som allt som är i


Måste ändå ringa uti fläkten som beter sig skumt. Låter illa plus suger jävligt dåligt trots att filtret är rengjort. Fick ju slita lös brandvarnaren härom dagen när jag lagade mat  ...


Min tv lyckades även flyttgrabbarna tappa i backen så den gick helt sönder. Som tur är fick vi låna en tjocktv av Es kompis, men såklart saknade den fjärrkontroll så vi har fått springa fram till tvn och byta kanal, haha. Fast först var vi ju tvugna att manuellt söka efter alla kanaler på tvn vilket inte var det lättaste...  Fatta så jobbigt ! Men idag har vi fixat en fjärrkontroll så nu är det frid och fröjd på den fronten  


Ja, det kändes helt hopplöst i början. Allt bara tjorvade! Nu börjar vi få rätsida på det mesta men själva iordningställandet av lägenheten står still eftersom att vi är utan förråd. Så vårat extra rum och Hildas blivande rum är fullt med grejer och agerar som tillfälligt förråd.


Det var iallafall en update för alla som är nyfikna hur det har gått för oss :) Nu ska jag sussa och hoppas på en lång god natts sömn :) Känner mig sådär lagomt fin som är helt blå och svullen under ögonen. Plus att min morgon inte hade den bästa starten som ni kanske läst på facebook... hehe..


Godnatt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards