mbjornfot

Alla inlägg under december 2011

Av Maria Björnfot - 29 december 2011 22:24

Vi överlevde julen, men jag är inne på andra dagen med feber! Fasen vad många som är sjuka och som legat i feber i flera dagar.. Jag får ju vara glad att Hilda sovit såpass bra på dagen så jag även kunnat vila. Hela 3 timmar sammanlagt och det är 2 timmar mer än vanligt :)


Hävde mig ut på en halvtimmes promenad trots feber... Vet inte riktigt varför, var lite barnslig och skulle bevisa att jag verkligen hade feber för jag var helt risig när jag kom in. Är jag sjuk så är jag sjuk. Punkt.


Nyåret kommer att spenderas här i Happis. Än är det lite oklart om hur och vad vi ska äta men det löser sig ;) Våran ugn väntar på någon del som inte kommer hinna komma tills imorgon, så här kan vi inte laga någon mat. Men det lutar åt att vi ska mysa på och äta hos Dan och Petra, och sen när det börjar närma sig läggdags för Hilda så går vi hem till oss och fortsätter ha det trevligt, äta gott, dricka gott och spela spel :)


Har ni några förslag på vad man kan göra för efterrätt på nyår? Det står helt still i min hjärna, är nog febern som spökar..


Nu ska jag lägga mig och förhoppningsvis somna till en film. Det är ju faktiskt nästan det skönaste som finns :)



Av Maria Björnfot - 28 december 2011 09:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

...

Av Maria Björnfot - 27 december 2011 22:10

Usch, mår inge bra. Feber på G, tjock och svullen... jäkla julmat, choklad och godis. Känner mig äcklig, ful och noll värt. Ingen fara - det går över på någon dag. Punkt.

Av Maria Björnfot - 24 december 2011 09:15

Önskar er alla en riktigt God JUL

och hoppas att ni har det supermysigt med era nära och kära!


   



Av Maria Björnfot - 23 december 2011 11:00

Kommer ihåg förra julen så väl, hur kan man glömma!? Första julen som gravid :) Jag var sjuk, feber, ingen röst och samlade vätska som bara den! Man kunde knappt äta hälften på julbordet. Det var kallt som fan men även det mysigaste julen på länge :)


Hittade lite bilder från förra julen som jag tänkte visa. Sen får jag ju även lägga upp lite bilder från denna jul när den är över :)



       

 

På självaste julafton är den här bilden tagen och då var jag i v 30+1 :)

       

Av Maria Björnfot - 22 december 2011 22:10

Kan börja med att meddela att Hilda inte ätit någonting under de tre senaste nätterna! Det tar sig :)


Den här dagen började lite knasigt. Hilda vaknade före 06 och var för pigg för att somna om, vilket resulterade att vi steg upp. Jag var SÅ TRÖTT, men kämpade på och hoppades att hon skulle somna om snabbt och inte vara vaken i 2 timmar som hon vanligtvis är när hon väl gör morgon. Efter välling och ca en timme slocknade hon och då fick hon sova med mig i sängen - supermysigt! Så där sov vi i över 3 timmar och vaknade upp väldigt utvilade :) Men då kan ni ju även förstå att dagen sett lite annorlunda ut än vad den brukar göra, men vi har ändå fått det att fungera utmärkt.


Hilda tog sin eftermiddagslur lite väl tidigt, redan kring 13.30 och vaknade såklart efter en halvtimme (som alltid) men jag lyckades söva om henne så hon sov en timme till :) Under den tiden hann jag städa badrummet, skura golven, fylla diskmaskinen, städa köket och plocka iordning hela lägenheten. Samt slå in de sista julklapparna så nu är det klappat och klart ;) Förutom ett litet paket som jag verkligen hoppas kommer med posten imorgon! Har förövrigt fått hem ett brevavi idag, men vad det nu innehåller har jag ingen aning om!? Det jag har beställt ryms i brevlådan så det kanske är någon som skickat något!? Spännande, hoppas det kommer imorn till ICA, för idag hade det då inte kommit.


Vi har även varit och rantat lite på stan och på gränsen. Inhandlat lite alkohol, fixat Hildas outfit till Julafton + köpt en sista julklapp ;) Sen blev vi bjudna på middag hos Dan och Petra och det tackar vi verkligen för! :) Kände verkligen inte för att laga mat idag, så det passade ju perfekt :)


Nu ska jag lägga mig på spikmattan och kika på Sagan om ringen.


Ha en mysig kväll allihopa!

Av Maria Björnfot - 21 december 2011 13:49

Igår var jag och Hilda till Kalix. Vi hann förbi min mamma och pappa, så Hilda fick äta sin lunch där och busa av sig lite. Hon blir alltid lika överlycklig när hon träffar dom, vilket är helt underbart. Sen åkte vi till Camilla, där hon bjöd mig och Ida på lunch, medans småttingarna Hilda, Alda och Leon busade på. God mat och gott sällskap - super trevligt!


Sen packade vi in oss i bilarna och styrde kosan mot badhuset som var målet med våran Kalix utflykt :) Det är väl över en månad sen Hilda fick simma, men hon var då lika glad som vanligt och plaskade på ordentligt. Simmandet satt i och vi testade även på att dyka igen,vilket gick fin fint :)


Efteråt passade vi mammor på att ta den obligatoriska mammafikan medan småttingarna åt sina mellanmål. Det är så himla härligt att umgås med alla mammor i våran mammgrupp, alla är så himla underbara och vi kan prata om lite allt möjligt mellan himmel och jord, inte bara bebisar ;)


Sen styrde vi kosan hem mot Happis och tösen somnade direkt vi kom i bilen och sov hela vägen hem :)


Idag var mamma och Martina en snabbis till Happis för att köpa lite till vår mormor och morfar. Så vi hann med en sväng på IKEA och ICA Maxi innan de forstatte mot Övetorneå. Hilda var övertrött och gnällig men slocknade till slut på affären, men sov alltför kort stund, så nu har hon gnuggat ögonen i snart 2 timmar...


Dags att busa med tjejen.!

Av Maria Björnfot - 19 december 2011 22:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards