mbjornfot

Alla inlägg under augusti 2012

Av Maria Björnfot - 29 augusti 2012 21:13

Åhh, kan bara inte låta bli! Blir helt tårögd, varm och väldigt känslosam när jag ser en nyfödd lite bebis... Jag minns tillbaka på ögonblicken man aldrig glömmer. Sista krystvärken, en kladdig men oerhört vacker liten tjej som låg påmitt bröst, första snuttandet, hur man inte kunde sova fast man var trött utan istället bara satt och tittade den hon sov.  Den där känslan som kom - WOW - att vi har kunnat skapa något så fantastiskt vackert litet underverk och att WOW - nu är jag mamma... Mamma!!?


All smärta, före OCH efterförlossningen ignorerar man(joo, lite känns det) för den villkorslösa kärleken man har till den där lilla människan tar överhand. Den där lilla människan är Allt som betyder något i en lilla värld. En liten människa, en blandning av två olika individer, som är helt beroende av en och man nu har världens viktigaste och tuffaste ansvar.


Och nej - jag är inte på smällen! Alla nyfödda små knoddar är bara så vackra och fina... samt att man fylls av lycka för andras skull när man sitter och minns tillbaka hur tiden på förlossningen var   


Det var för att jag fick veta att en ny liten stjärna valt att se världen med egna ögon :) Stort grattis Ems till lilla Jon!! Hoppas att hela familjen mår fint och att ni snart får komma hem och börja leva :) För livet börjar på riktigt när man får barn - en helt annan mening- men bara till det bättre"

Av Maria Björnfot - 22 augusti 2012 16:44

Ligger i soffan på jobbet och försöker smälta maten. Idag är det jobb till stängning och sen är jag ledig torsdag och fredag :-)

Igår fick jag dessutom väldigt goda nyheter (efter ett x antal samtal). Hilda har fått dagisplats i sangis! Första gången när jag pratade med barnomsorgen så lät det ju väldigt besvärligt för dom iom att vi bor i haparanda kommun (typ 50m från kommungränsen) och att dom var tvungen att prata med haparandas barnomsorg + se om det ens fanns plats i sangis..

Men nu verkar det vara löst så den 17 september börjar inskolningen. Det är verkligen en lättnad för mig att veta och betydligt enklare vid lämning och hämtning. Det är ju på vägen till jobbet för mig och det tar max 10 min tur och retur extra för erik. Annars hade ju nikkala varit närmsta förskolan och det är ju ändå 1,5 mil enkel väg från vårat blivande hus ;-)

Så en sak mindre att bekymra sig om. Nu måste jag bara sätta igång och packa :-)

Just ja. E ska tydligen få ta en välmeriterad älg och björnhund på foder... Han är värre nöjd, inte jag :-P

Av Maria Björnfot - 18 augusti 2012 12:40

Idag är jag ledig och trotts att hilda gjorde morgon 5.30 så känner jag mig väldigt pigg. Har hunnit småplocka och fixa här på morgonen, så nu är det bara att dammsuga, skura och vänta på tvättiden kvar :-)

annars så myser vi på här hemma, busar och bygger med klossar och dublo. Älskade tösen verkar tycka att det är himla kul att mamma är hemma för ovanlighetens skull ;-)

Av Maria Björnfot - 17 augusti 2012 05:54

Strax är det dags att bege sig till jobbet, underbart ;) Är ju ledig i helgen... själv, för E ska jobba sin första helg på flera månader! Kommer nog kännas lite tokigt och´tomt framförallt, så får se vad vi (jag, Hilda & vovven) hittar på för roligt.


Har sovit sjukt gott i natt också btw. Senaste dagarna har jag sovit lite och kasst.. Har även märkt att jag då har VÄRLDENS sämsta morgonhumör, speciellt om jag måste stressa. Fasen så sur jag har varit på morgonen, speciellt när hunden tjorvar, Hilda är otroligt mammig och ska bara vara i famnen så man inte kan klä sig, sminka sig, äta, dricka kaffe - ja allt för att jag ska fungera på morgonen... Älskade hjärtat <3


Idag är det en skön morgon, för att jag är ensam vaken = lugn och ro! :)

Av Maria Björnfot - 6 augusti 2012 12:52

Hilda var så nöjd över sina presenter som hon fick av sin mormor och morfar efter deras senaste utlandsresa:-) hon fick en fotbollsdress i typ stl 98 någonting, som hon kan ha nästa sommar...

Men hon skulle absolut ha på sig den direkt! Gullunga <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards