mbjornfot

Alla inlägg under augusti 2013

Av Maria Björnfot - 31 augusti 2013 09:35

Det närmar sig och inga känningar alls. Fast det hade jag ju iofs inte med Hilda heller.. svällde bara en massa sista dagarna och hade ihållande huvudvärk plus att höften låste sig. Sen på morgonen när jag vaknade började värkarna. ..

Ska iallafall ut på en prommis med lilldamen, laga lite mat, handla och så..
Städa lite mera. Kanske putsa fönstrerna till och med ;-)
Det närmar sig iallafall, även om det inte känns så...

Av Maria Björnfot - 29 augusti 2013 19:37

Igår var magen skum och konstig. Det var som att jag hade en konstant, ond sammandragning i nedre delen av magen - hela dagen! Gjorde ont när jag rörde mig, gick och satt ner. Enda gången det inte gjorde ont var när jag låg ner...

Idag mår kroppen hur bra som helst och jag har inte ont någonstans! Baralite ilningar på insida lår. Knasigt.

Har fyllt på stormagen med en massa goo mat idag. Kinamat, banankaka och entrecote med pommes och eget vitlökssmör - mums! Och sen tagit mig en kvälls promenad för att reta upp magen lite. Mera sammandragningar - check!
Nu blir det soffan resten av kvällen...

Av Maria Björnfot - 26 augusti 2013 12:38

Yes, nu har den riktiga nedräkningen börjat. Såhär nära, men ändå så långt borta.

Har inga som helst känningar, kanske till och med mindre sammandragningar än tidigare. Kroppen känns som... frisk!? Vet inte om det har att göra med att Hilda börjat sova typ till 8 senaste dagarna så man är utvilad när man vaknar!?

I natt var dessutom första gången under den här graviditeten som jag var tvungen att gå på toa... men sen hade jag svårt att somna om. Foglossning som spöka antar jag.. fick ta typ alla kuddar spm fanns i sängen och palla upp under magen och benen för att få till en skön sovställning.

Bild från igår?

Av Maria Björnfot - 23 augusti 2013 21:22

12 dagar kvar till bf ? får se när krabaten bestämmer sig för att komma ut. Tror inte riktigt på alla tips och trix för att sätta igång förlossningen. Visst kan dom ju bidra men endast om kroppen är liksom redo och mogen.

Har ju haft sammandragningar dagligen och ofta i flera veckor tillbaka. Nu har jag iallafall tänkt testa hallonbladste, men inte för att det ska starta förlossningen utan för att det ska hjälpa kroppen att återhämta sig under och efter förlossningen

Annars så känner jag mig stor och tar mig knappt upp ur soffan. Magen är mycket större än förra gången så jag har till och med fått bristningar på magen den här gången :-( det gör ju inte så mycket men jag var rätt nöjd med att jag bara fick på höfterna förra gången...

Bilderna är från igår och på mina läckra bristningar som dykt upp från ingenstans.

Av Maria Björnfot - 18 augusti 2013 19:09

Nu är vi inne i v 38. Kommer inte ihåg att det var såhär jobbigt förra graviditeten vid den här tiden. Led ju av vätskesamlande och foglossning men foglossningen kändes ju mest när man rörde på sig.

Nu har jag ju den här jäkla ischiasen som känns av hela tiden. Smärtan är lite mildare nu, 5-6 av 10 men den är där konstant, HELA TIDEN! Värk och smärta koncentrerat i ens skinkan som strålar ner i benet. Jag blir tokig!

Får se om det blir bättre efter förlossningen, annars ska vi kolla om det är diskbråck som läkaren trodde när jag sökte hjälp. Fast det kunde ju inte fastställas då jag var gravid och en röntgen krävs för de... nåja.

Bara att kämpa på! 17 dagar kvar till bf ?

Av Maria Björnfot - 7 augusti 2013 08:35

Var till bm igår och allt såg bra ut som vanligt. .

Blodtrycket låg på 109/60 och sf måttet låg på 35. Har inte kollat vad jag låg på med Hilda men jag vet att sista besöket 39+0 så låg sf måttet på 36 ;-) japp... får se om magen växt dit när jag ska tillbaka om en och en halv vecka för att sammanställa graviditeten :-)

Första bilden överst från vänster är från v 32, andra från 35. Nedre från vänster är från denna vecka, v 36 och sista bilden är från v 36 när jag väntade Hilda. Lite skillnad!? Och folk tyckte jag var stor med Hilda ;-)

Av Maria Björnfot - 7 augusti 2013 08:25

Seriöst! Femte gången jag försöker uppdatera sen igår och allt bara stänger ner!!! Morr

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards