mbjornfot

Alla inlägg under september 2013

Av Maria Björnfot - 15 september 2013 14:36

Den 10/9 kl 06.13 föddes våran son. En underbar och vacker liten gosse på 3330g och som var 50 cm lång. Han kom i v 40+5, så han var efterlängtad :-)

Allt gick bra, fort men intensivt. Kommer med en förlossningsberättelse senare när tid finns. Men jag mådde prima efteråt, behövde inte sy något och lillen förstod direkt hur han skulle äta ;-) redan andra dagen hade brösten växt två storlekar och när vi skulle hem hade han endast minskat 50g från födelsevikten :-) dagen efter, när han var 4 dagar gammal var han uppe i födelsevikten igen.
Hilda har tagit sin roll som storasyster förvånansvärt bra och är så himla goo med han. Några små utbrott när det inte går som hon vill men det får man räkna med ;-)
Nu är det matdags igen!

Av Maria Björnfot - 6 september 2013 15:37

Det trodde jag aldrig... och fler dagat plus lär vi nog gå för har nada känningar plus att jag är lite av en sjukling. ..

Har börjat samla vätska i benen nu så fotlederna går inte att urskilja. Sover dåligt och vaknat flera ggr/natt för att jag drömmer om bebis... drömmer om att vattnet kommer gå denna gången..sen hoppas man att den där berömda sslemproppen ska gå. Eller att molvärken ska komma. vadsomhelst! Ett tecken på att vi snart har bebis här.

Jag är rastlös. Har varit hemma hela veckan för att vila och så. Fast nu kryper det i kroppen och jag vill se lite folk, samtidigt som jag inte orkar umgås riktigt för jag känner mig deppig i brist på bebis...
Så läget just nu : trött, sjuk, svullen, rastlös, ledsen... och så vidare...

Av Maria Björnfot - 3 september 2013 22:03

Jepp. Bf imorgon och värre lugnt är det i magen. Kännet ju såklart av bebis men inget som gör ont eller någon nytta...

Så idag har varit en jobbig dag. Känt sådär - jag orkar inte mer, jag är så less på Allt! Vardagliga sysslor som laga mat och städa. Trots. Ingen bebis. Tårar som rinner hejdlöst för minsta lilla...

Hoppas det vill starta snart. Vill åka och föda barn NU! magen spricker ju snart ..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards