mbjornfot

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Maria Björnfot - 12 oktober 2011 22:10

Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att tösen sover bättre inatt! Under dagen har hon tagit 3 tupplurer i vanlig ordning MEN endast på 20 minuter varje gång! På tok för lite för lillgumman... och jag´har inte hunnit göra så mycket som jag tänkt! Hon kryper ju så jäkla fort nu så man måste hela tiden hålla koll på henne...


Idag har hon dessutom ätit majsvälling 3 gånger! Wohoo, det tar sig :) 100ml på förmiddagen, 100ml på eftermiddagen och 130ml ikväll efter kvällsgröten :) Alltså lite mindre tisse än vanligt, men jag hoppas att hon kanske håller sig mättare och kanske sover bättre under natten :)


Ikväll kunde hon dessutom somnat själv i sin säng och det har inte hänt på veckor! I vanliga fall ligger vi och myser i vår säng tills hon somnar och så lyfter jag över henne i sin säng. Ikväll mös vi på ordentligt i soffan istället tills hon var riktigt trött..


Nåja. Bäst att förbereda sig på en tjorv natt. Allt annat blir ju bara en bonus ;)

Nu ska jag kika på True Blood och sen sussa. Godnatt gott folk!



Av Maria Björnfot - 12 oktober 2011 10:38

Förra natten var BRA, den här natten var rent ut sagt dålig! det började redan på kvällen..


Hilda brukar sova drygt 6 timmar i sträck åtminstone när man lägger henne för kvällen. Så jag passade på att åka och handla när hon somnat eftersom att jag tänkte att hon sover ju såklart då. Inte det. När jag kom hem var hon vaken, höll på att somna men blev rädd när jag kom in genom dörren :/ SÅ det var grin - länge - innan hon lugnade ner sig. Hon hade vaknat, satt sig upp i sängen och tjorvat. Sen höll hon tydligen på att somna men vaknade och grinade otröstligt igen...


I natt har hon grinat i sömnen, drömt, vaknat och grinat och jag har fått hålla på att trösta henne länge. Så alla tre här i huset har sovit dåligt och är trötta idag :S


Att gumman dessutom bara sov 20 min den här förmiddagen bådar inte gott...


Någon mer som haft sömnproblem när deras barn var kring 7 månader?


Ett plus iallafall - tösen har käkat 100ml majsvälling utan protester! Såg till och med ut som att hon ville ha mer ;)


Dags att underhålla gumman!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards