mbjornfot

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2013

mjölkstockning!

Av Maria Björnfot - 4 oktober 2013 08:58

Förra lördagen åkte vi, jag, Hilda, lillebror och syster Martina mot Bjurträsk för att hälsa på våran andra syster med familj. Anyali hade nämligen fyllt 2 år tidigare i veckan :-)

Mös på och dom fick träffa lillebror förförsta gången. Sen bestämde vi oss för att åka till Lycksele, för det var en stor marknad där och en väldigt stor Dollar Store. Jag var inte så sugen efterson att vi nyss åkt 3 timmar i bil och det skulle bli två till tur och retur, men vi for ändå. Blev ett par fodrade lammskinnsvantar :-) sen frös jag som fan fast jag klätt mig bra tyckte jag. I bilen påväg hem blev det värre! Frös så innihelvete, började kännas konstigt i bröstet och när jag kom fram så gjorde tårarna det också för jag hade så ont i kroppen.

Gissade på början till mjölkstockning :-(. Tog värktabletter, satt med vetekudden och flera filtar och frös ändå. Bröstet gjorde inte så ont ännu då men hade sån frossa och hemsk huvudvärk. Sov några timmar men vaknade av frossan igen och kokhet skalle med hemsk huvudvärk. Sen började jag toksvettas och låg vaken från 02 tills det var dags att stiga upp med Hildis.

Så jävla typiskt att bli sådär sjuk när man väl är och träffar min syster och hennes barn. Det blir ju inte alltför ofta..

Satt mest och ammade och mådde kasst. Erik blev chockad när han såg mig, tror aldrig att han sett mig så dålig. Väl hemma kollade jag tempen som visade 39, 4! Jag som är lågtempare har vanligtvis kring 35,5 när jag är frisk... sov inte mycket första natten hemma heller. Erik tog hilda och jag bosatte mig i soffan med lillebror, värmekudden, vatten och filtar.

Erik fick ta en Vab dag för febern ville inte ge sig.. så hade hög feber från söndag till onsdag då tempen höll sig närmare 37 iallafall.
Tur i oturen att lillebror var inne i en tillväxtperiod så han vat villig att äta ofta ;-)
Vet inte riktigt vad som orsakade stockningen!? En kombination av en kall marknad plus massa bilåkande gissar jag på. Lillebror hade ju satt fart på produktionen innan vi åkte och blev ju att han åt mer sällan när vi åkte bil så det stockade sig?

Nu är febern borta, bröstet bättre men fortfarande ont. Önskar att alla nyblivna mammor slipper mjölkstockning för det är bland det värsta jag varit med om!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Björnfot - 7 mars 2014 20:32


Hilda mår bättre idag :-) hon har inte spytt sen igår och så hae hon till och med ätit mat till lunch.. Skrällen - Axel har sovit från 21 - 07.30 utan att äta! Han har bara endast sovit hela natten en gång tidigare. Tiden får väl utvisa om det vae...

Av Maria Björnfot - 6 mars 2014 21:44

När man är utan dator och bara har mobilen till att skriva inlägg med... då blir det helt enkelt mer sällan än ofta. Gissar att det inte är så många som följer heller bara därför... Mammaledighet kallas det tydligen... men det där med ledighet exi...

Av Maria Björnfot - 12 december 2013 18:34

Tiden har aldrig gått så fort. Axel är redan 3 månader ung och veckorna bara flyger förbi. Tycker det är helg och sen helt plötsligt helg igen! Nu närmar vi oss jul och den är rätt oplanerad än så länge. Känner inte samma julstress som jag annars ...

Av Maria Björnfot - 25 november 2013 09:17


Veckorna går så fort. Livet som tvåbarnsmamma går bra, som att man aldrig gjort något annat ;-) Hilda är så snäll med lillebror och trotsen inte så farlig. Visst kommer det nå utbrott och lite saker flyger när det inte går som hon vill men det hör...

Av Maria Björnfot - 21 oktober 2013 09:21

Åhh vad jag blir trött av att ha morgonpigga barn! Godmorgon kl 5 igen! Hilda sov från 19.30-05 och gossen från 21.30-05 men ätit 2 gånger och varje gång är jag väl vaken 10-20 min . Idag blev det en plocktallrik med godsaker till frukost. Känner ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards