mbjornfot

Alla inlägg under november 2011

Av Maria Björnfot - 2 november 2011 22:52

Först - Hipp hipp hurra på Hildas 8 månaders dag!! Alltså, vart tar tiden vägen!? 4 månader kvar tills vi får ha 1årskalas, shit alltså ;)


Dagen började med ett BVC besök. SÅ nu väger tösen 8645g och är 68cm lång :) Ökningen på 2 månader den här gången blev alltså 735g och 2cm. Grammen har jag full förståelse för nu när hon är så aktiv och rör sig så himla mycket. Hon är ju som en liten goobit ännu   

    

Snabbt därefter var det dags för cellprovstagning. Någon timme senare ett tandläkarbesök. Är säkert 3 år sen jag var till tandläkaren och jag kan fortfarande skryta med att jag ALDRIG har haft hål i mina tänder :) Däremot tandsten som ska skrapas bort vid ett senare besök (som kommer kosta kring 1000lappen - kul! not!) Som tur var blev det här besöket gratis, fråga mig inte hur men det var något med typ statens bidrag på 300kr varje år och eftersom jag inte varit på 3 år så drog dom av det!?


Sen nu ikväll har jag varit på en till hudvårdskurs för Mary Kay :) Skönt med lite behandlingar och ompyssling ;) Fick en tidig juklapp av mamsen i form av en fondation och det tackar jag verkligen för!


Nu ska jag se lite True Blood och sen förhoppningsvis sova. Har som en inre stress i mig när jag sluter ögonen då jag tänker på allt som ska packas, hur det ska packas, hur jag ska strukturera upp allt, vilket gör att jag ligger vaken i mörkret minst 2 timmar innan jag kan somna :(


Tur att hela vår familj gjorde tidig kväll igår så jag fick ihop MÅNGA sömntimmar :) Innan klockan hade slagit 21 låg vi alla och sov och kring 8.30 steg vi upp i morse (men några små uppvak under natten såklart men ändå..)


Godnatt gott folk!

Av Maria Björnfot - 1 november 2011 17:21

Tösen sover och packandet fortsätter! Jag har väl snart packat ner allting vi inte behöver använda nu i veckan. På lördag kommer det en lastbil där förhoppningsvis allt ska rymmas ;) På fredag åker nog jag och mamma (och hilda såklart) till lägenheten och torkar igenom den + tömmer några kartonger och plockar in porslinet :) Jag har ju ingen aning om hur lägenheten ens ser ut så det blir spännande. Vi ska även då måtta fönstrena så vi kan beställa några fina gardiner till mig. Jag har ju mest längder men vill hellre ha hissgardiner nu eftersom tösen har börjat dra och slita i allt hon kommer åt ;)


Nu ska jag förbereda middagen (rensing av frysen) så det blir pommes med kycklingburgare! gott gott...


Blir nog inte så många fler updates i veckan :(


Hej så länge!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards