mbjornfot

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Maria Björnfot - 5 december 2011 20:45

Våran lilla morfar ligger fortfarande på IVA och det senaste jag hörde var att om han blir sämre åker han till sunderbyn ikväll annars blir det tidigt imorgon bitti. Risken finns ju att det kommer en till hjärtinfarkt. Tydligen hade han kommit in PRECIS i tid, fyyy ... Mamma och Martina har varit dit nu ikväll. Han var svag, hade riktigt ont, pratade sluddrigt och vid minsta rörelse så skenade hjärtat. Han var även lika blev, vaxliknande i huden som den gången han hade sorkpest, då vi trodde att han skulle stryka med. Men gubben är starkare än han ser ut   


Så nu väntar vi,... Vet inte HUR jag ska bli av med den här oron i kroppen, det onda i hjärtat, tårarna som vägrar sluta rinna och den dåliga känslan jag har. Den får inte stämma, den får bara inte det...


Nu ska jag be till herren där uppe om att han låter morfar stanna hos oss ett tag till. Är så himla glad att jag iallafall hann träffa både mina mor och far föräldrar i fredags...De är ju ändå gamla, så man vet aldrig hur länge de finns kvar hos oss..

 

morfar och en liten Anton



Av Maria Björnfot - 5 december 2011 18:02

Nu får det vara nog! Ställde mig på vågen idag och det har jag inte gjort sen vi flyttade. Det var ingen positiv överraskning, men inte heller en så stor överraskning. +2kg så nu har jag igen 7kg kvar till inskrivningsvikten :( Sen vill jag ner ytterligare 3 kg på det så jag hamnar kring 67kg som är min måbravikt. har ju iofs blivit lite mer onyttigheter, lite fest, godsaker och alltför lite motion sen vi flyttade. Fast nu kände jag - NU FÅR DET VARA NOG! Jag trivs inte i den här kroppen och då måste jag göra något åt det. Så i veckan kör jag en till detox, skippar kolisarna, sötsaker, fika och chips. Så INGEN får bjuda mig på fika i veckan, förstått!? ;) Jag tycker själv det är rätt fult att tacka nej när det bjuds på något, jag är inte uppfostrad så men nu måste jag sätta ner foten för mitt eget bästa.


Ska försöka ta mig ut på någon fler promen + träna inne. Enkla, klassiska och effektiva övningar som jag gjorde medan jag tränade fotboll.. (som jag saknar nå enormt!!)


Hilda har sovit mycket idag, varit grinig, vägrat äta middag (testade 2 olika maträtter,hon åt någon enstaka sked och sen var det tvärstopp). Desstuom har hon varit rödare i rumpan, mer än vanligt och jag funderar om det kan ha ett samband med att det är på G fler tänder. Precis samma symptom hade hon när hon fick de 2 första tänderna. Rödare i rumpan (?), åt dåligt, trött, grinig... Vi får se. Ska se om hon vill äta middag när hon vaknar, för just nu ligger både hon och gubben och sover :P


En anna jobbig och tråkig sak. Morfar har fått åka ambulans till Kalix. Ligger på IVA och som det lät nu så har han fått en hjärtinfarkt :( Väntar på mer info av mor min när de varit och hälsat på honom.. lilla morfar   


Nu ska jag fortsätta med julklappsfixandet här på nätet, hej så länge!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards