mbjornfot

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Maria Björnfot - 4 oktober 2013 08:58

Förra lördagen åkte vi, jag, Hilda, lillebror och syster Martina mot Bjurträsk för att hälsa på våran andra syster med familj. Anyali hade nämligen fyllt 2 år tidigare i veckan :-)

Mös på och dom fick träffa lillebror förförsta gången. Sen bestämde vi oss för att åka till Lycksele, för det var en stor marknad där och en väldigt stor Dollar Store. Jag var inte så sugen efterson att vi nyss åkt 3 timmar i bil och det skulle bli två till tur och retur, men vi for ändå. Blev ett par fodrade lammskinnsvantar :-) sen frös jag som fan fast jag klätt mig bra tyckte jag. I bilen påväg hem blev det värre! Frös så innihelvete, började kännas konstigt i bröstet och när jag kom fram så gjorde tårarna det också för jag hade så ont i kroppen.

Gissade på början till mjölkstockning :-(. Tog värktabletter, satt med vetekudden och flera filtar och frös ändå. Bröstet gjorde inte så ont ännu då men hade sån frossa och hemsk huvudvärk. Sov några timmar men vaknade av frossan igen och kokhet skalle med hemsk huvudvärk. Sen började jag toksvettas och låg vaken från 02 tills det var dags att stiga upp med Hildis.

Så jävla typiskt att bli sådär sjuk när man väl är och träffar min syster och hennes barn. Det blir ju inte alltför ofta..

Satt mest och ammade och mådde kasst. Erik blev chockad när han såg mig, tror aldrig att han sett mig så dålig. Väl hemma kollade jag tempen som visade 39, 4! Jag som är lågtempare har vanligtvis kring 35,5 när jag är frisk... sov inte mycket första natten hemma heller. Erik tog hilda och jag bosatte mig i soffan med lillebror, värmekudden, vatten och filtar.

Erik fick ta en Vab dag för febern ville inte ge sig.. så hade hög feber från söndag till onsdag då tempen höll sig närmare 37 iallafall.
Tur i oturen att lillebror var inne i en tillväxtperiod så han vat villig att äta ofta ;-)
Vet inte riktigt vad som orsakade stockningen!? En kombination av en kall marknad plus massa bilåkande gissar jag på. Lillebror hade ju satt fart på produktionen innan vi åkte och blev ju att han åt mer sällan när vi åkte bil så det stockade sig?

Nu är febern borta, bröstet bättre men fortfarande ont. Önskar att alla nyblivna mammor slipper mjölkstockning för det är bland det värsta jag varit med om!

Av Maria Björnfot - 4 oktober 2013 08:19

Tiden har aldrig gått såhär fort! Gossen är snart 4 veckort ung, det ör helg och sen är det helg igen. Måndag till fredag liksom bara flyger förbi. Igår började Erik jobba igen efter att ha varit hemma en månad. Först semester för att jaga och sen pappaledig. Första helgen jobbar han nu också så får se vad vi sysselsätter oss med.

Det blir tidiga mornar och kvällar framöver. Erik börjar tidigt, hilda vaknar tidigt, så jag kommer gå och lägga mig tidigt. Går redan nu till aängs kring 21, eftersom att lillebror oftast då somnar för natten och sover som längst då. Kommer ju inte bli så mycket vila på dagen när Hilda är hemma ;-)

Sen åkte jag på mjölkstockning förra helgen och gud så dålig jag blev! Men den historien förtjänar ett eget inlägg!

Nu myser vi i soffan, lillebror på mitt bröst och Hilda ser på barnprogram :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards