mbjornfot

Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Sjuk igen!?

Av Maria Björnfot - 17 april 2012 21:05

Idag vaknade lillan upp snorig och med lite hosta. Fast det var väldigt lindrigt från morgonen så vi bestämde oss för att ändå fara och möta upp vårat härliga mamma/bebis gäng på Candyworld :) och min syster Martina också såklart! Riktigt trevligt var det.


Både mammor och barn verkade ha roligt, och så skönt att barnen kunde roa sig själv medan vi mammor fikade och snackade. Allt eftersom tiden gick, och ju mer de lekte, desto hesare blev Hilda. Hes, mera snorig samt att hon verkade ha massa slem i halsen som fick henne att hosta. Lillhjärtat. Vi har varit frisk en vecka och jag har mina misstankar om vem som har smittat henne. Vi har bara träffat typ 2 pers den här veckan vi har varit friska och en av dom har varit sjuk över en månad nu. Farmorn, hade tydligen ätit någon medicin en vecka nu när hon var förbi, mrn nog jäklar rann det från hennes näsa och hon hade en hemsk hosta. Nog fattar jag att dom vill träffa Hilda, men jag tycker ändå de kan tänka på Hilda, att hon kan bli sjuk, inte bara på sig själva och deras Hilda"längtan". Lite sådär irriterande...


Nåja. Vi tog oss även ett besök på IKEA och åt lunch där. Lillhjärtat slängde en jäkla fontänspya efter att hon hade ätit vilket resulterade i ett klädbyte och massor med servetter ;) stackarn blev bara sämre ju mer tiden gick, men efter lunchen slocknade hon i vagnen. Fast jag fattar inte hur hon kunde sova, för  hon slemhostade smått hela tiden och varje gång kom det en snorklump ur näsan för att sedan åka in igen..


När vi kom hem och gumman fått sova lite så var hon mycket piggare, men tyvärr fortfarande hes och hostig. Nu ikväll slocknade hon före 18.30 utan att ha ätit välling, så hon lär ju vakna mitt i natta för att äta - igen. Om hon gör det så blir det tredje natten nu...


MEN ... inatt får jag ändå sova, för E ska ta henne inatt eftersom att jag ska och jobba imorgon :) 


Nu ska jag se någon serie innan det är dags för sängen. Senast kl 22 ska jag ligga i sängen har jag bestämt! Punkt.


Trevlig kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Björnfot - 7 mars 2014 20:32


Hilda mår bättre idag :-) hon har inte spytt sen igår och så hae hon till och med ätit mat till lunch.. Skrällen - Axel har sovit från 21 - 07.30 utan att äta! Han har bara endast sovit hela natten en gång tidigare. Tiden får väl utvisa om det vae...

Av Maria Björnfot - 6 mars 2014 21:44

När man är utan dator och bara har mobilen till att skriva inlägg med... då blir det helt enkelt mer sällan än ofta. Gissar att det inte är så många som följer heller bara därför... Mammaledighet kallas det tydligen... men det där med ledighet exi...

Av Maria Björnfot - 12 december 2013 18:34

Tiden har aldrig gått så fort. Axel är redan 3 månader ung och veckorna bara flyger förbi. Tycker det är helg och sen helt plötsligt helg igen! Nu närmar vi oss jul och den är rätt oplanerad än så länge. Känner inte samma julstress som jag annars ...

Av Maria Björnfot - 25 november 2013 09:17


Veckorna går så fort. Livet som tvåbarnsmamma går bra, som att man aldrig gjort något annat ;-) Hilda är så snäll med lillebror och trotsen inte så farlig. Visst kommer det nå utbrott och lite saker flyger när det inte går som hon vill men det hör...

Av Maria Björnfot - 21 oktober 2013 09:21

Åhh vad jag blir trött av att ha morgonpigga barn! Godmorgon kl 5 igen! Hilda sov från 19.30-05 och gossen från 21.30-05 men ätit 2 gånger och varje gång är jag väl vaken 10-20 min . Idag blev det en plocktallrik med godsaker till frukost. Känner ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards