mbjornfot

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Busiga barn

Av Maria Björnfot - 23 april 2012 22:35

Helgen gick snabbt och jag tyckte det var väldigt roligt att jobba. Såklart lite jobbigt att vara borta från hjärtat mitt, men man håller tankarna i styr när man har fullt upp. Gick 8-15 lördag och 14-21.15 söndag. Igår var jag hemma rätt sent och somnade rätt sent också... tror jag!? Vaknade kl 04 på soffan av att E frågar när jag har stigit upp? ehh.. hehe, jag har nog inte stigit upp, utan lyckats somna på soffan :P Sen gick jag och la mig i Hildas rum i hopp om att få lite sovmorgon och slippa bli väckt av valpen..


Dagen har varit ... jobbig! Jag var inte riktigt beredd på att ta hand om 2 små barn ;) En valp som inte är rumsren, som måste ut ofta, men de gånger man inte hinner händer det ju en olycka inne. Skura skura skura. Sen kan jag ju inte lämna varken katten, valpen eller Hilda ur sikte, och det kan ni nog förstå varför. Valpen busar med katten - risk för en smäll. Hilda går och valpen vill busa och leka med henne - lite nafs med vassa tänder och ibland vill han hoppa omkull henne. Ja. Fullt upp med andra ord. Så fullt upp att jag typ glömt bort att äta :( Tillslut blev jag sådär panikhungrig, illamående och jävligt irriterad! Det var iofs väldigt många andra faktorer som triggade min bitch-sida, men på ett jävla pissigt humör var jag mer än halva dagen :S


Då kände jag verkligen att det ska blir skönt att jobba! Som tur är, så är jag bara ensam hemma med mina 3 troll den här veckan, sen nästa vecka är det dags för pappan i huset att vara föräldraledig :)


Tillslut tog jag mig till gymmet och gud så skönt! Ensam på stället. Ensam egentid. Mådde mycket bättre och kände mig väldigt mycket gladare sen när jag kom hem :)


Måste försöka ladda upp lite bilder här snart! Några kanske är nyfiken på lillvalpen!?


Okey. Nu ska den här damen göra sig iordning för sängen!


Hej så länge!

 
 
Emelie

Emelie

24 april 2012 13:19

Ja du har minst sagt full rulle där hemma när du inte jobbar! & självklart är man nyfiken på valpen, jag har slarvläst lite men hittar inte vilken ras ni tagit? Nyfiken är jag i alla fall & inte så lie sugen på en liten valp själv men kommer ha fullt upp ändå till sommarn & hösten :)

http://emelieteresemadelen.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

24 april 2012 17:34

Nu har jag iaf hållt mig ifrån vågen i 2dagar helst så vi får väl se hur länge jag klarar :)
Jag skulle vilja testa väga mig på en sån där våg som mäter aööt i kroppen - alltså vätska, muskler, fett osv, skulle som vara kul veta och sen se om det blir någon skillnad :)

http://emmastromback.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Björnfot - 7 mars 2014 20:32


Hilda mår bättre idag :-) hon har inte spytt sen igår och så hae hon till och med ätit mat till lunch.. Skrällen - Axel har sovit från 21 - 07.30 utan att äta! Han har bara endast sovit hela natten en gång tidigare. Tiden får väl utvisa om det vae...

Av Maria Björnfot - 6 mars 2014 21:44

När man är utan dator och bara har mobilen till att skriva inlägg med... då blir det helt enkelt mer sällan än ofta. Gissar att det inte är så många som följer heller bara därför... Mammaledighet kallas det tydligen... men det där med ledighet exi...

Av Maria Björnfot - 12 december 2013 18:34

Tiden har aldrig gått så fort. Axel är redan 3 månader ung och veckorna bara flyger förbi. Tycker det är helg och sen helt plötsligt helg igen! Nu närmar vi oss jul och den är rätt oplanerad än så länge. Känner inte samma julstress som jag annars ...

Av Maria Björnfot - 25 november 2013 09:17


Veckorna går så fort. Livet som tvåbarnsmamma går bra, som att man aldrig gjort något annat ;-) Hilda är så snäll med lillebror och trotsen inte så farlig. Visst kommer det nå utbrott och lite saker flyger när det inte går som hon vill men det hör...

Av Maria Björnfot - 21 oktober 2013 09:21

Åhh vad jag blir trött av att ha morgonpigga barn! Godmorgon kl 5 igen! Hilda sov från 19.30-05 och gossen från 21.30-05 men ätit 2 gånger och varje gång är jag väl vaken 10-20 min . Idag blev det en plocktallrik med godsaker till frukost. Känner ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards