mbjornfot

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Lilla hon...

Av Maria Björnfot - 26 september 2011 23:07

Har pratat med Malin 2ggr idag, och jag blir helt rörd till tårar när man hör den lilla tösen gny i bakgrunden ... Ett litet knyte, nyfött... Malin och lilltjejen mår bra, är bara lite trött och det får man absolut vara efter en förlossning :) Som tur är så är lilla Anyali (tror dom skulle stava namnet så!?) så himla snäll och sover mest hela tiden, lilla pluttan... Att höra henne prata om sin förlossning - häftigt - men samtidigt gör det ont i hjärtat att hon haft så ont... hade mer än gärna velat lindra hennes smärta, hon är ju min lillasyster   


Från den dag jag fick veta att syster var gravid, så har jag helt omedvetet kallat hennes bebis som då låg i magen för HON. Har kommit på mig då och då, och försökt kalla bebis för -bebisen - men det blev hela tiden hon ändå ;) Jag hade det nog på känn ... med med facit i hand, så produceras det inte så mycket killar i vår släkt, hihi ;) Lilltjejen är 6månader och 3 veckor yngre Hilda, men i framtiden när de är lite äldre så kommer de nog kunna leka fint med varandra :)


Så underbart ... Jag är mamma OCH nu även moster! Det känns riktigt stort, mäktigt och känner redan av mitt ansvar som moster till denna lilla tjej :) Längtar tills vi åker och hälsar på dom, men det dröjer nog någon vecka till så det passar för hela familjen :) Blir mycket packning, för jag har en hel del kläder hon ska få låna, bärjsalen ska dit (hilda är för tung för den) och bland annat babysittern ... kanske nå mer också :)


Nog om lilltösen - lovar att jag kommer tjata om henne fler gånger med all säkerhet ;)


Idag har Hilda varit grinig och tjorvig hela dagen. Tillslut kände jag att jag orkar inte busa hela tiden, så vi packade in oss i bilen för att fara och leka lite med Ida och Alda :) Där var Hilda glad hela tiden i stort sett och jag fick en liten brejk och slappna av lite... Där upptäckte jag även två små "skåror"/hål i tandköttet på tjejen!? Kan det vara tänderna som är på G? Mamma sa senast igår att hon ser två små vita under tandköttet, men själv har jag inte sett något :P


Hildas säng har vi även sänkt idag! Det känns bra att ha gjort det i förebyggande syfte så vi slipper någon ovälkommen olycka! Hon sätter ju sig upp i sängen, så det är ju bara frågan om några dagar/vecka innan hon tar tag och drar sig upp... Min mamma har ju tjatat att jag ska sänka den där sängen i någon månad men det har kännts så tidigt!? Nu är det iallafall gjort och jag slipper oroa mig :) Det enda som är lite småjobbigt är ju att det är så jäkla långt att böja sig ner, men det är ju bara ett litet problem ;)


Nu är det dags för sängen - Natti natt!



 
 
sandra

sandra

27 september 2011 09:35

Vad kul! Och vilket fint namn :) Mysigt med lillbäbis!

Ja Mario drar sig ju upp till stående i sängen! Men han sover ju nästan aldrig i sin säng så vi har inte sänkt den ännu, men skall göra det här i dagarna tror jag! :) Som sagt, man vet aldrig när det händer något!

Kram

http://Isakssonsandra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Björnfot - 7 mars 2014 20:32


Hilda mår bättre idag :-) hon har inte spytt sen igår och så hae hon till och med ätit mat till lunch.. Skrällen - Axel har sovit från 21 - 07.30 utan att äta! Han har bara endast sovit hela natten en gång tidigare. Tiden får väl utvisa om det vae...

Av Maria Björnfot - 6 mars 2014 21:44

När man är utan dator och bara har mobilen till att skriva inlägg med... då blir det helt enkelt mer sällan än ofta. Gissar att det inte är så många som följer heller bara därför... Mammaledighet kallas det tydligen... men det där med ledighet exi...

Av Maria Björnfot - 12 december 2013 18:34

Tiden har aldrig gått så fort. Axel är redan 3 månader ung och veckorna bara flyger förbi. Tycker det är helg och sen helt plötsligt helg igen! Nu närmar vi oss jul och den är rätt oplanerad än så länge. Känner inte samma julstress som jag annars ...

Av Maria Björnfot - 25 november 2013 09:17


Veckorna går så fort. Livet som tvåbarnsmamma går bra, som att man aldrig gjort något annat ;-) Hilda är så snäll med lillebror och trotsen inte så farlig. Visst kommer det nå utbrott och lite saker flyger när det inte går som hon vill men det hör...

Av Maria Björnfot - 21 oktober 2013 09:21

Åhh vad jag blir trött av att ha morgonpigga barn! Godmorgon kl 5 igen! Hilda sov från 19.30-05 och gossen från 21.30-05 men ätit 2 gånger och varje gång är jag väl vaken 10-20 min . Idag blev det en plocktallrik med godsaker till frukost. Känner ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards