mbjornfot

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

regnig dag igen...

Av Maria Björnfot - 27 september 2011 20:49

Det blev ingen promenad idag heller, jävla skit regn! Istället tog vi bilen till Lyktan för lite lunch med Ida och Alda :) Sen kom även Lena och Alin, och vi se en skymt av Mario också ;) Hilda och Alda var inte på sitt bästa humör riktigt, aningen övertrötta och griniga, men till slut somnade de båda och då var det frid och fröjd!


Gumman sov över 1 timme i bilstolen (vågade inte lyfta upp henne när hon väl somnat), jag hann laga mat, äta och fixa lite hemma. Gubben har åkt till älgskogen igen för att jaga imorgon. Han fick låna min farbrors hund (som han skryter med är en av norrbottens bästa älghund, hehe). Dom har skjutit 7 eller 8 älgar för den hunden i år, så han var värre glad att få låna den ;)


Det mest roliga idag - Hilda har börjat krypa framåt, på alla fyra! Det går inte fort, men det går framåt :) Hon behövde bara rätt motivation, nämligen min mobil eller kattens råttleksak, haha :P Hoppas hon fortsätter nu, för fasen var hon utvecklas vecka för vecka!


Mamma har köpt en resesäng åt Hilda idag (för halva priset - fynd), så den kommer nog följa med när vi åker och hälsar på syster, Tobbe och Anyali. Sen kan ju de använda den även när de kommer upp och hälsar på :)


Nu ska jag fortsätta se på Idol och strax gå och sköja bort färgen jag har på mina ögonbryn ;) man måste ju pyssla om sig själv när man har möjlighet...

 
 
Martina

Martina

28 september 2011 11:00

Ja, verkligen. Helt otroligt hur magen bara "försvinner", så det syns knappt att det funnits en gravidmage där. :)

Ja, nu börjar det bli spännande, känner efter varenda minsta lilla "ny" värk som kommer i hopp om att ngt kanske är på g. ;) Så skönt att det faktiskt är okej nu. Vilan och lugnet har verkligen varit värt det tusen ggr om. :)

Hoppas det går bra för din syster med sitt lillpyre. :)

http://mslarsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Björnfot - 7 mars 2014 20:32


Hilda mår bättre idag :-) hon har inte spytt sen igår och så hae hon till och med ätit mat till lunch.. Skrällen - Axel har sovit från 21 - 07.30 utan att äta! Han har bara endast sovit hela natten en gång tidigare. Tiden får väl utvisa om det vae...

Av Maria Björnfot - 6 mars 2014 21:44

När man är utan dator och bara har mobilen till att skriva inlägg med... då blir det helt enkelt mer sällan än ofta. Gissar att det inte är så många som följer heller bara därför... Mammaledighet kallas det tydligen... men det där med ledighet exi...

Av Maria Björnfot - 12 december 2013 18:34

Tiden har aldrig gått så fort. Axel är redan 3 månader ung och veckorna bara flyger förbi. Tycker det är helg och sen helt plötsligt helg igen! Nu närmar vi oss jul och den är rätt oplanerad än så länge. Känner inte samma julstress som jag annars ...

Av Maria Björnfot - 25 november 2013 09:17


Veckorna går så fort. Livet som tvåbarnsmamma går bra, som att man aldrig gjort något annat ;-) Hilda är så snäll med lillebror och trotsen inte så farlig. Visst kommer det nå utbrott och lite saker flyger när det inte går som hon vill men det hör...

Av Maria Björnfot - 21 oktober 2013 09:21

Åhh vad jag blir trött av att ha morgonpigga barn! Godmorgon kl 5 igen! Hilda sov från 19.30-05 och gossen från 21.30-05 men ätit 2 gånger och varje gång är jag väl vaken 10-20 min . Idag blev det en plocktallrik med godsaker till frukost. Känner ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards