mbjornfot

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Maria Björnfot - 9 januari 2011 07:30

Inatt hat jag fått sova hela 6 timmar i sträck - underbart! Känner mig tyvärr lite tröttare eftersom att jag är van att sova typ 2 timmar, vara upp en sväng, somna om och vakna igen. 6 timmars sammanhängande sömn är ovanligt för min del, så jag gissar på att det är spikmattans förtjänst -:)

Jag och Gizmo har haft lite morgonmys och nu är det dags att fixa sig till jobbet. Skulle absolut inte kunna fara på jobbet i dagsläget osminkad. Hemma och på fritiden går bra, men på jobbet så är man ändå butikens ansikte utåt och då kan man inte så helt sjuk och trashig ut :P Eftersom att jag känner mig så jäkla stor och klumpig så försöker jag kompensera det med en finare ansikte och läckert hår, så att blickarna ska dras upp mot ansiktet och inte bara på magen :)

Jag vet inte hur många gånger per dag och per vecka man får frågan "är det inte dags snart?". Är måttligt less på den frågan faktiskt. MK vet vad jag snackar om, kanske även andra gravida som gör det?! Det är oftast samma personer som påpekar det dessutom och när jag har fått frågan 5 gånger på en dag så blir oftast svaret snäsigt och något i stil med - "nej, vadå, ser  jag så jävla fet ut?. Det är FORTFARANDE 2mars som gäller. "Nej och åter nej. Skulle jag jobba isåfall? Sen blir folk chockade för att jag fortfarande jobbar men det är bäst att hålla sig sysselsatt tror jag. Sen när man säger att man ska ha i mars, då tycker alla att det är sååå jättelångt bort! Nej fan, det är typ bara 7 veckor kvar. Folk tolkar det som att man ska ha typ i mitten eller slutet av mars så nu är det viktigt att påpeka att det är 2a mars och att februari bara har 28 dagar! 

Sen att man dagligen får det påpekat att det ser ut som att man ska ha tvillingar och ska föda typ imorn, inte okey! Efter att ha fått höra det sen v23 typ av massor med folk, och endel som säger det varje dag, varje vecka är tröttsamt. Vad jämför folk med nuförtiden, har de glömt bort hur en gravid kvinna ser ut!? Alla är dessutom olika, men just en sån där grej kring vikten är känslig. I börjar var det bara kul att folk såg att man var gravid och inte fet, men nu är man rätt less. BM blir dessutom förbannad när hon hör hur folk beter sig. Att höra att man är så jäkla stor, eller att magen knappt syns kan slå bakut! Endel kanske får en spärr att de inte kan äta för de får inte gå upp nå mer, medan andra börjar överäta och proppar i sig för 3. Inget av de beteendena är hälsosamma.

Nåja, det var morgonens tankar ;) Nu är ju klockan för mycket och jag börjar på en halvtimme, gaaah!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards