mbjornfot

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Maria Björnfot - 15 januari 2011 22:30

Jag har faktiskt hunnit med en del idag. Har tvättat 3 maskiner och hängt upp all tvätt, fjärde är igång just nu. Tömt diskmaskinen, fyllt den och kört igång den. Ska strax tömma den för andra gången idag ;) Sen ska tvätten som hänger och torkas också vikas bort så att den fjärde maskinen ryms på sträcket. Har gjort iordning en sopsäck som ska till soptippen imorn, plockat ihop alla tomma flaskor, burkar och nu ska jag äta lite kvällsmat :)

Det som är skönt, är att jag hunnit vila ordentligt idag. Vilat mellan maskinerna och upphängningarna :) Jag är alltid annars också så slut efter att ha jobbat 9dagaristräck att hela helgen brukar gå åt till att återhämta mig. Julen får jag plocka bort imorn. Har en mor som inte tycker jag ska hålla på att greja med gardiner och liknande just nu. Inga händer ovanför huvudet har hon sagt (?) Så imorn skulle hon komma och hjälpa mig :)

Ikväll har jag njutit av mina juleljus en sista gång, för imorn åker de ner i en kartong och fram med lite vårkänslor!



Tidigare idag så passade jag även på att fota magen. Jag vet inte om det syns, men magen har börjat sjunka en del nu. Jag har märkt det själv genom att det är betydligt lättare att andas, äntligen! :) Sen har typ alla i min omgivning påpekat det de senaste dagarna. Hörde av syrran att mamma har tippat på att bebis kommer komma tidigare än BF, för tydligen kan det gå rätt snabbt efter att magen börjat sjunka (?). Fast det är ju iofs olika för alla. Det behöver inte bli så för mig.

Jag längtar ju efter pyret, men lill*n får då inte komma förrän tidigast mitten på februari, men helst inte så mycket efter BF. Kanske tajmar jag det så som min mamma. Hon gick över tiden 3 dagar med mig och mina systrar ;) Ganska bra tajmat med tanke på att jag och Malin, min mellansyster fyller år samma dag som mig, 3 år senare :P

Bilder från idag v 34 (33+2)

Av Maria Björnfot - 15 januari 2011 22:15

I morse var pälsbollarna här hemma rätt söta. Blackie hade tagit sin chans och gått och sova på Gizmos bädd. Nja, finns det hjärterum så finns det stjärterum :) Tur att de kommer så bra överens, de är som bästa kompisar. Gizmo verkar ibland tro att han är en katt när han hoppar upp i soffan, på fotpallen och ska sitta i famnen :P


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards