mbjornfot

Alla inlägg under september 2011

Av Maria Björnfot - 24 september 2011 21:32

funderade först på att lösenordsskydda det här inlägget .. men vad fasen, alla bilder finns ju ändå på min andra blogg så det är inget att jag inte visat förr, förutom efterbilderna :) 


 Satt och kollade på min älskade gravidmage här om dagen... den fina, stora mysiga bollen på magen med det finaste innehållet   


        v18                        v24                        v29             v33

         


       v37                v39                       v40                       BF-4timmar innan födsel

          


Magen efteråt är ju inte lika vacker. den är fortfarande sladrig och lite "pås"aktig :P Men jag har inte heller jobbat så mycket på att förbättra den... men snart! Jag börjar vara måttligt less på att det hänger utanför här och där :P


1 dygn efter hon föddes   - 2 veckor senare

      

Nu, 6 månader senare

      


och hos oss har vi världens underbaraste älskade lilla flicka   

 

Av Maria Björnfot - 24 september 2011 21:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria Björnfot - 24 september 2011 10:41

Jäklar vad knasigt tösen har sovit inatt. Hon vänder sig hela tiden till magen. Ibland fortsätter hon sova och ibland vaknar hon och är lite ledsen. Igårkväll höll hon ju på att böka på mage och höll på att somna så flera gånger, men såklart kommer ju jag och stör henne genom att lägga tillbaka henne på rygg :P


Kanske jag ska låta henne sova på mage!? men jag blir så nervös och får stiga upp flera gånger under natten för att titta till henne... Halva natten har hon sovit med mig i sängen, för där känner jag om hon försöker vända sig i sömnen...


Idag vände sig ju gumman i vagnen också, i vaket tillstånd dock! Så nu kommer jag nog inte våga låta henne sova i vagnen om dagarna, för när hon hamnar på mage försöker hon ju sätta sig upp! Det kanske börjar vara dax att sänka ner sängen också.. Det händer mycket nu!


Igår kväll började ju Hilda göra pussmunnar, typ nästan bita ihop läpparna och hon har fortsatt med det idag :P Hon ser så söt ut, men samtidigt lite sammanbiten ut ;) Hennes konstigheter börjar få mig att fundera på om tänderna är på G nu, på riktigt!? Det är så svårt att kolla i munnen, men jag lär ju känna när de ploppar upp. Annars så är hon lite smågnällig hela dagarna, tuggar på saker ...


Vi har plockat bort i stort sett alla bodysar i stl 68 och byxorna börjar vara för korta nu också :/ Vi har bytt till stl 4 på blöjorna... Lillgumman börjar bli stor! Det händer verkligen nya saker varje dag :) Nu väntar vi bara på att hon ska börja krypa framåt ;)


Vi får nog även börja använda de större tuttarna/napparna nu, för de hon har (0-6mån) får hon nästan in hela i munnen (!) Så måste nog inhandla lite nya nappar när vi hittar några fina ;) Ja, de måste ha lite fina mönster på, som passar till kläderna ;)


Dax att gå och underhålla gnällspiken på golvet ;)


Ha en trevlig lördag gott folk!

Av Maria Björnfot - 23 september 2011 21:51

Gääääsp! Idag har det varit lite knaisgt med sömnen för våran lilla tjej. Vi vaknade kring 7, men efter lite gnuggande i ögonen beslöt jag att vi skulle sova vidare... MEN, det stora felet var ju att det bara blev typ 40 minuter till (lovar att hon lätt hade kunnat sova minst 1 timme till) men då var jag tvungen att stiga upp. Åt, fixade mig och sen fick jag väcka Hilda!! Såklart har vi alltid en tid att passa de få gånger hon kan sova länge...


Vi skulle nämligen till Luleå/Kallax för att hämta mamma och syster från flyget. Hilda sov väl max typ 20 minuter i bilen påväg dit och 25 minuter på hemvägen. Hittade en ny onepiece åt Hilda på Kappahl - mysis. Senare idag sov hon typ 15 minuter ... Alltså har hon sovit typ 1 timme sammanlagt under hela dagen = att det blev en alltför sen tupplur på 30 minuter från 18.15-18.45 Då fick jag väcka henne igen så hon skulle kunna sova för natten. Brukar inte låta henne sova så sent och hon brukar inte behöva sova den tiden men idag kunde hon inte hålla ögonen öppna :/ Blir ofta lite problem med sömnen när man är iväg och rantar...


Efter typ 20 vändor upp och ner för trappen för att vända tillbaka tösen från mage till rygg så somnade hon tillslut på sida! Hon har fått någon dille på att vända sig i sängen om hon är vaken och sen skrattar hon högt när jag kommer för att vända tillbaka henne :P Gillar ju inte riktigt att hon ligger på mage och sover... blir som lite nervös.. Senaste dagarna har jag ju hittat henne sovandes på mage mitt i natten så nu är kudden bortplockad från sängen! kan ju också tillägga att jag vänder tillbaka henne till rygg så fort jag upptäcker det :P


Hoppas hon sover bra inatt, för senaste nätterna har hon bökat och sovit riktigt oroligt vilket gör att jag kollar till henne rätt ofta...


Som ni förstår har vi mest tjorvat på idag och försökt hålla en trött, envis men ändå rätt glad tjej nöjd! Nu blir det sängen för mig, är sjuuuukt trött..


och en sak till - såg just andra avsnittet - the hybrid - 3:e säsongen av Vampire diaries och den var ASBRA!! Längtar till nästa vecka :)

Av Maria Björnfot - 22 september 2011 11:12

Sötnöten är ovanligt trött idag. Hon sov från typ 20-04.30, åt och sen har vi sovit till 08.10 :) Då var vi vaken drygt en timme innan hon somnade om igen. Nu har hon varit vaken drygt 45 minuter och gnuggar redan ögonen :P Tröttisen ... Måste ju vara det tråkiga vädret som gör dom trötta, för jag känner mig ovanligt trött trots mycket sömn :)


Fast hon får gärna hålla sig vaken ett tag till så hon hinner äta lunch och sen ta en lång tupplur så hon är utvilad till babysimmet som börjar i eftermiddag! Kul att bada och träffa lite andra mammor och bebisar :)


Idag när jag vaknade så upptäckte jag en stor jävla ond finne som bosatt sig mitt på kinden! Bara sådär, helt utan lov! Den har smygit sig dit under natten och kommer irritera mig hela dagen ;) men snart ryker den tror jag ;)


Just nu längtar jag tills systers bebis kommer... det är nog snart, inom en vecka tror jag för det är idag prick en vecka kvar till BF :) Då åker vi ner och hälsar på i några dagar och myser med lillplutt*n .. LÄNGTAR!!! :)

Av Maria Björnfot - 22 september 2011 09:21

Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu


Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så


Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag


Min klocka har stannat
under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit


Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår


Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och färglös som en tår
blir jag
utan dina andetag


Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
om du inte ser på
och genomskinlig grå

vad vore jag

utan dina andetag


Vad vore jag
utan dina andetag


 

Av Maria Björnfot - 21 september 2011 20:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria Björnfot - 20 september 2011 21:47
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards