mbjornfot

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Maria Björnfot - 13 maj 2012 14:03

Yes, så blir det ibland. Har ju börjat jobba heltid igen, så när jag kommer hem vill jag umgås med min kära familj + att det blir rätt tidiga kvällar. Var som en zombie första dagarna, helt sjukt trött, eftersom att jag var van att gå och sova kring midnatt. Nu har jag gått och lagt mig efter 21 och fått sova hela nätterna eftersom E fått ta lillan.


Hilda blev ju sjuk förra veckan. Feber och diarée, men inga kräkningar. Sjukt jobbigt att vara på jobbet och veta att lillan är sjuk, vill inte äta och att E fått handskas med en ledsen och sjuk tjej, samt en valp som beter sig som en huligan. Hon har haft riktigt vattnig diarée, bajs i varenda blöja och allt har runnit igenom henne. Hon har inte ens märkt att det kommit bajs. Så nu har vi fått torka bajs pågolvet från henne och inte från hunden :P Så har det varit i över en veckas tid, men i mitten på den här veckan har hon börjat äta som vanligt, dricka som vanligt, men bajset är ännu löst men verkligen en förbättring mot innan.


I natt var nog första natten på 12 dagar som vi inte behövde gå upp på natten och byta bajsblöja och ge henne välling :) Hon har ju ätit så dåligt sen hon blev sjuk, så hon har inte klarat sig hela natten.. men nu kanske det är på väg åt rätt håll. Idag har hon endast haft 2 bajsblöjor! Resten av blöjorna har varit riktigt kissiga - fatta vilken lycka! :) Det har varit så otroligt svårt att få i henne vätska  och med den bajssjukan hon har haft, så har vi varit rädda att hon ska bli uttårkad men vi verkar har klarat oss :)


Det jobbigaste just nu är att detta konstanta bajsandet har gjort henne JÄTTE jätte röd i rumpan och på skinkorna. Lillan har haft så ont och verkligen gråtit vid varje blöjbyte... Hon har därför många dagar fått vara utan blöja på dagen och till och med sova utan blöja. Vi har testat alla möjliga smörjor men inget verkar fungera. Får väl bara hoppas att det börjar försvinna nu när hon bajsar mindre.


En del trodde att det var magsjuka hon haft, men jag fick faktiskt höra om en annan sak, som låter mer troligt. Rotaviruset.


Nu får vi hoppas att det blir bättre iallafall :)


Nu vaknade tösen från sin 2½ timmes långa vila här i soffan, så hej så länge!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards