mbjornfot

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Jag hör!

Av Maria Björnfot - 23 maj 2012 20:46

Åh herregud så trött jag är! I morse somnade jag sittandes i soffan, så det var tur att jag hade ställt ett extra alarm ;)


Idag var jag inne på 12:e dagen med lock för örat, så nu var jag måttligt less. Ringde därför vårdcentralen och fick tid kl 16. Väl där gick det skitfort. Det var tydligen en rejäl vaxpropp (BLÄÄ!!) och hon fick spola flera gånger innan allt släppte och jisses vad läskigt det var när jag kunde höra på det örat igen. Jag hörde vattnet som rann ur örat, småprassel långt bort och det liksom ekade med hög volym. Men ack så skönt att höra "normalt" igen ;) Hör så jäkla bra på det örat nu, så jag hör lite för bra så det är störande! Men det är vara liiiite irriterande, men betydligt bättre än att inge höra alls.


Det jag egentligen skulle in hit för, var för att skriva om min viktnedgång. Började ju jobba för 3 veckor sen och under den tiden har jag väl tränat kanske en gång. Skitdåligt. MEN! På de här tre veckorna, utan träning och med sämre kost (betydligt mer kolhydrater dagligen än tidigare) så har jag gått ner ytterligare 2 kg! Ídag visade vågen 65kg trots att jag har den där roliga kvinnoveckan och är helt uppsvullen. Kan ju bero på att man är igång och rör sig hela tiden!? Man går ju säkert typ 6 timmar av de där 8 man jobbar :P


Minus på vågen är ju alltid välkommet och nu är mitt gymkort påfyllt, så idag har jag varit och tränat axlar och triceps :) Det kändes riktigt bra att vara tillbaka i gymmet :)


En liten sämre sak då. Kommer vara fattig till typ midsommar, för de enda pengarna jag får är för de 3 dagarna jag jobbade i april vilket var typ 2200kr... voi voi.. Det gäller att snåla för mig, men det är fan inte kul att vara snål och snikko! Man kan fasen inte göra något kul utan pengar, men som tur är får jag ju en fetinglön + skattepengar lagom till semestern :)


Nu blir det sängen. Ögonen svider ... Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Björnfot - 7 mars 2014 20:32


Hilda mår bättre idag :-) hon har inte spytt sen igår och så hae hon till och med ätit mat till lunch.. Skrällen - Axel har sovit från 21 - 07.30 utan att äta! Han har bara endast sovit hela natten en gång tidigare. Tiden får väl utvisa om det vae...

Av Maria Björnfot - 6 mars 2014 21:44

När man är utan dator och bara har mobilen till att skriva inlägg med... då blir det helt enkelt mer sällan än ofta. Gissar att det inte är så många som följer heller bara därför... Mammaledighet kallas det tydligen... men det där med ledighet exi...

Av Maria Björnfot - 12 december 2013 18:34

Tiden har aldrig gått så fort. Axel är redan 3 månader ung och veckorna bara flyger förbi. Tycker det är helg och sen helt plötsligt helg igen! Nu närmar vi oss jul och den är rätt oplanerad än så länge. Känner inte samma julstress som jag annars ...

Av Maria Björnfot - 25 november 2013 09:17


Veckorna går så fort. Livet som tvåbarnsmamma går bra, som att man aldrig gjort något annat ;-) Hilda är så snäll med lillebror och trotsen inte så farlig. Visst kommer det nå utbrott och lite saker flyger när det inte går som hon vill men det hör...

Av Maria Björnfot - 21 oktober 2013 09:21

Åhh vad jag blir trött av att ha morgonpigga barn! Godmorgon kl 5 igen! Hilda sov från 19.30-05 och gossen från 21.30-05 men ätit 2 gånger och varje gång är jag väl vaken 10-20 min . Idag blev det en plocktallrik med godsaker till frukost. Känner ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards