mbjornfot

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Maria Björnfot - 10 februari 2011 18:30

Känns som att jag har spenderat hela eftermiddagen på sjukhuset. Först LAB och BM, sen föräldrautbildning med fokus på barnet - tiden efter förlossningen. Vi fick lite råd, och vi frågade en massa som man undrade över.

Sen hos BM fick jag en sammanställning av min graviditet hittills. Utan Anmärkning :) Lite krämpor har man alltid men det hör ju till. Annars så har jag ju hållt mig frisk och mått bra. Knappt nå illamående - inte spytt en endaste gång, blodtrycket har varit bra hela vägen och järnvärdet har varit stabilt :) Kul att kolla alla värden man haft de gånger man varit där. Jag har varit hos BM hela 8 gånger tror jag det var.

Första gången var  5/7 då var jag i v 6+4 och andra gången blev 11/10 och då var jag i v 19+4. Tiden däremellan.. var småjobbig! Ungefär i v 18 började jag känna rörelser och fladder i magen, men där ett tag undrade jag om jag var skengravid. Jag mådde ju hur bra som helst. Tröttheten var borta. Jag kände mig stark. Visst lite rundare runt magen men inte så jätte synligt ;) Det var en lättnad när man första gången fick höra pyrets hjärtljud!

Erik har ju inte kunnat vara med en endaste gång till BM, förutom vid inskrivningen, för att han har jobbat så han har inte än hört bebis hjärta slå. Han var dessutom i Norge mellan 24/8 till den 10/10 då han överraskade mig och plingade på dörren :) Han kommer nog slås omkull av chock när vi åker in till förlossningen ;)

Fick även väga mig idag och nu har jag passerat 90-sträcket! 92 fucking kg!!! Helt ärligt så fattar jag inte var det har satt sig för så jäkla stor och fet tycker jag inte att jag är (!?) något kilo till lär det säkert bli också. Fast det är ju inget jag behöver oroa mig för nu - för jag mår bra och bebis mår bra och bm har inte tyckt att jag har gått upp för mycket! Sen tiden efter ... ojojoj... Ja, jag tror det kommer bli kämpigt att bli av med 25 kg. Det kommer krävas en massa träning, bra mat och peppning. Sen hoppas jag verkligen att jag inte kommer stressa ihjäl mig att bli av med alla kilon...

Blodtryck:130/72
HB: 137
SF mått: 34
Bebis hjärtljud : 135

Sen fick jag även bekräftat det jag hade på känn. Helgens väldigt onda sammandragningar var bebis som nu har satt sig på "plats" :) Huvudet är nu fixerat!! Nu får vi vänta... Alla slags förändringar känns så himla bra, även de onda, för man vet att man kommer ett steg närmare att få träffa det lilla hjärtat i magen :) Längtar som bara den!!! Jag hoppas veckorna går fort nu.. för jag tror ändå att det kommer dröja någon vecka till innan bebis kommer :)

Nu ska jag vila lite innan det är dags för min och Gizmos promenad. Är som trött... tröttare än vanligt. Har ju inte kunnat slumra till alls nu på eftermiddagen som jag annars brukar göra. Än är det ju inte försent ;)

Hej så länge!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards