mbjornfot

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Maria Björnfot - 22 februari 2011 21:45

Bebis håller på att böka om i magen, precis som alla andra kvällar :) Känns tryggt och bra när bebis rör sig. Det är ju tydligen många som inte känner så mycket av bebis sista tiden eftersom att bebisen tar upp så mycket plats i magen. Så är det då inte här! Mest rör det sig uppåt, rumpan som åker från sida till sida, något ben eller armbåde som stöter mig i sidan och att bebis trycker på neråt. Har inte haft så mycket sammandragningar senaste tiden. Inga som gör ont iallafall vilket är synd :P Ju mer jag har desto mer verkligt känns det och att bebis kanske kommer snart.

Just nu känns det mer och mer som att jag kommer gå över tiden. 8 dagar kvar till BF! Längtan är så stor så bara därför tror jag att jag kommer få vänta och längta några dagar extra. Vi har ju väntat så länge, så man tycker ju att några dagar till borde ju inte göra någon skillnad!? Fast tyvärr gör det ju det! Man har ju satt BF, 2mars som ett slutdatum och allt efter det kommer kännas lite som ett misslyckande. Även om man inte kan göra så mycket för att skynda på förloppet men ändå. Det kommer bli jobbigt som tusan att plussa på dagar när man så länge räknat ner! Det är dock bara 3 st som har gissat på att jag kommer gå över tiden, alla andra tror att bebis kommer komma nu i februari. I så fall har bara bebis 6 dagar på sig, ingen stress här inte :P

Jag börjar bli lite nervös, inte för förlossningen, utan för tiden efter! Föräldraskapet kommer med tiden och man lär sig hela tiden, men bara en sån grej, att jag har inte bytt en bebisblöja på 2 år! Kommer jag kunna amma?! Hur kommer katten och hunden bete sig? kommer vi kunna vara den familj jag drömmer om?

Förlossningen har jag inte hunnit hetsa upp mig uti ännu, jag vill bara att dagen med stort D ska komma så att vi får åka in och att de säger att det kommer en liten bebis idag! :) Jag försöker förbereda mig på det värsta, en grym smärta, utmattning som i slutändan resulterar i en len, mjuk och underbar liten bejbis :)

Av Maria Björnfot - 22 februari 2011 09:00

Ja, då har man vaknat alldeles för tidigt igen! Fattar inte varför jag inte kan somna om efter att jag har varit upp på toa mitt i natten. Har vaknat kring kl 3 flera dagar och idag har jag vaknat 6! Kunde såklart inte somna om så jag gick ner, åt frukost och la mig i soffan i hopp om att somna om men jag är fortfarande vaken :P

Jag har haft huvudvärk till och från i några dagar och jag hoppas verkligen det är pga sömnbrist. BM sa att jag skulle höra av mig om jag får konstant huvudvärk, pga all vätska jag samlar, så det inte är nå havandeskapsförgiftning på G. Har ju haft superbra blodtryck och inge protein i urinet sist jag kollade. Känns som att det bara är pga sömnbrist och eventuellt kylan som gör det.

Nåja, ska ta en huvudvärkstablett och försöka slumra lite på soffan och hoppas att huvudvärken försvinner!

Enda planen idag är föräldrautbildning på familjens hus 13-15, sen får jag se vad dagen har att erbjuda.

Idag är det 8 dagar kvar till BF!! :) Det närmar sig... hoppas resterande dagar bara flyger förbi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards