mbjornfot

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Maria Björnfot - 18 februari 2011 23:00

Magen är seriöst skum idag. Hård, spänd och krabaten där inne lever rövare! Har en massa "stickningar" i livmodern som gör ont, men antar att det är bebis stök i magen som gör det. När h*n trycker på neråt så trycks nerver och sånt isär som känns som såna här stick... Är även lite småöm i ryggen, men det är ju liksom ingen big deal ;) Det värsta är att magen är så hård så det känns som att den ska spricka närsomhelst. Det spänner lite extra neråt på magen och det känns liksom som att bebis är där och trycker på... Hoppas jag får sova lite bättre inatt, för förra natten tog det ett tag att somna pga magens skumhet.

På något sätt så känns det som att det närmar sig en förlossning. Det kan ju vara dagar och veckor kvar men ändå så får jag en känsla av... snart! Småvärkar och sammandragningar är ju så svåra att tyda, så helst skulle man ju vilja att vattnet går, så man har ett säkert tecken på att det är på G. Nåja. Var bara tvungen att skriva av mig. Det är ju inte så att jag kan sova direkt med den här värken och en bebis som lever rövare i magen ;)

Hoppas alla andra sover så gott inatt! :)

Av Maria Björnfot - 18 februari 2011 11:30

Äntligen Fredag, som alla andra säger! Idag är det inte vilken dag som helst heller, utan den 18 februari och Vampire Diaries drar igång igen ikväll kl 20.00 Som jag har längtar.. det tog mig bara några få dagar att kolla igenom första säsongen som jag beställde så nu har jag bara gått och väntat :)

Idag är det dessutom bara 12 dagar kvar till BF, en hel vecka och 5 dagar :) Helt sjukt hur glad manblir när man märker att siffrorna minskar. Jag hoppas verkligen att jag inte går över tiden, men första målet är iallafall att ta sig till 2:a mars, sen får vi börja räkna om :) Min syster Martina ringde igår kväll, "är ni påväg ännu?". Vart då frågade jag. Till förlossningen såklart! Haha, hon har ju tippat på att bebis kommer komma nu i helgen när de är i Kåbdalis ;) Vi får väl se!

Planen idag är att städa så mycket som jag orkar :) Toaletterna, bädd rent bebissängen som katten sovit i, tvätta lite och småplocka. Däriemellan ska mat intas och hunden rastas, Som tur är så blir det inga längre promenader iden här kylan. Min mage samarbetar inte riktigt idag. Har skumma och konstiga sammandragningar hela kvällen och under natten. Dom gjorde inte ont, dom var mer obehagliga och skumma!? Sen kom det lite då och då under morgonpromenaden. Magen blev hårdare och hårdare ju längre jag gick, så tillslut var det dags att vända om hem.

Nåja. Dagens första och mest troligt enda kopp kaffe är intagen. Det smakade lika dåligt som sist jag drack kaffe, vilket är några dagar sen. Har inte druckit kaffe på typ hela veckan, för det smakar inte som det brukar. Det är liksom Bläääääää!!! Idag kände jag mig lite sugen plus att jag behövde en liten koffein kick! Ångrar mig nu... Hur blir jag av med den här äckliga kaffesmaken!!???

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards