mbjornfot

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Maria Björnfot - 13 mars 2012 05:54

Nu har det gått sådär sjukt många dagar sen jag bloggade, men jag lovar, jag har försökt! Tyvärr så har det inte riktigt samarbetat med mig :S Datorn har slagit av sig precis när jag nästan skrivit färdigt ett långt inlägg, den har hängt sig, Hilda har bråkat och slagit på datorn så allt har försvunnit... Ja, när man skrivit flera långa inlägg och det försvinner - då tappar man sugen! Och jag är inte den som skriver mina inlägg i word och kopierar in sen, eller sparar inlägget som utkast var femte rad...


Vad Har hänt sen sist då!?


I torsdags var det dags för Hildas 1 årskontroll + dom där jäkla sprutorna. Sprutorna gick över förväntan och nu väger våran lilla tjej 9800g och är 74cm lång. Många tycker ju att hon är så liten för sin ålder, men hon följer sin kurva perfekt på både vikt och längd. Det är alla andras bebisar som är jättar + att de flesta varit både längre och tyngre än Hilda när de föddes :) Nåja, en ökning på 6620g och 25cm är bra tycker jag :) Efter besöket kom Ida och Alda till familjens hus och vi lekte lite innan vi åkte och käkade lunch på Kina - mums!


På fredag så fick Hilda feber - som väntat! Vädret var med oss också, då det var typ snöstorm ute :P Perfekt! Vi mös mest hela dagen och höll oss inne.


På lördagen var det en helomvänding på vädret - strålande sol, lite blåst men plusgrader. Jag passade på att rasta både mig och Hilda - 2 timmar fick vi ihop :) 1 timme på morgonen och en timme på eftermiddagen då vi fick sällskap av E.


På söndagen kom min morbror med familj till Haparanda, och vi mötte upp dom på IKEA på förmiddagen för att äta lunch. Blev en massa strosande, men mest springande för mig ;) Min gudson Anton skulle absolut hålla mig i handen och det slutade med att vi skulle skrämma resten av gänget. Så vi smög sicksack mellan hyllor, mattor, gardiner, möbler, för att sedan hoppa fram och säga BU! Haha, kul hade han iallafall :) Sen kom de hit och åt tacos med oss och mös på lite innan det var dags för dom att rulla. Där for den dagen.


Men innan dagen tog slut, så skulle jag besöka gymmet... Hade haft lätt huvudvärk hela dagen, men väl på gymmet efter 5 min på löpbandet, så smäller det till i huvudet! Pang pang pang, pulserande, illamående, ont i ögonen. Jag är verkligen den som kämpar på trots att jag har ont, men nu gick det fasen inte! Kunde iallafall köra hem. Hämtade snabbt tvätten, mådde illa som fan, kunde knappt se och direkt jag km in genom dörren la jag mig på sängen, släckte och stängde dörren. Gick efter ett tag och la mig på soffan med en tröja över ögonen. Låg säkert 2 timmar innan jag vågade röra på mig igen för illamåendet kom direkt och huvudvärken fortsatte. Det var inte heller som vanlig huvudvärk, snarare en huvudPLÅGA! Somnade innan 22 ...


Igår vaknade Hilda tidigt som vanligt. Jag hade fortfarande ont i huvudet men mildare. Däremot kände jag mig bakis hela dagen, fy! Gjorde inte många knop, för varje gång jag gjorde en kraftansträgning så blev huvudvärken värre... Hilda var gnälligare än vanligt och gnuggade i sina ögon trots att hon sovit mycket.


Idag har vi stigit upp kl 05, så dagen kommer bli lååååååååååååång! Ska iallafall till Kalix för ett gemensamt 1årskalas för våra småttingar :) Lå

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards