mbjornfot

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Maria Björnfot - 16 mars 2012 12:45

Min kropp vill inte riktigt samarbeta med mig! Det har jag konstaterat efter en dag med migrän, 4 dagar med huvudvärk, varav 3 av dom med huvudvärk+illamående+trötthet=lågt blodtryck :(


Jag vet att det är lågt blodtryck, för jag har vid ett flertal gånger kollat blodtrycket när jag har mått sådär dåligt. Man mår illa direkt man rör sig, kroppen är matt och trött, huvudvärk hela tiden. Det görs inte så mycket mot lågt blodtryck, men för att höja blodtrycket så ska man gärna röra på sig lite extra, och motionera. Fast det är ju inte direkt något man vill göra när man mår sådär. Alltså, det har varit bra sen jag började träna men då fick jag ju ta typ 3 dagar vila pga migrän och dunkande huvudvärk.


Så igår åkte jag och tränade! Annars blir det en ond spiral med ännu lägre blodtryck för att jag inte lyckas höja det.


Hilda gjorde morgon 05.10 och höll igång till 10.30 innan hon somnade. Så jäkla länge alltså. I vanliga fall är hon vaken kanske max 3 timmar från morgonen. Som tur var kände jag mig mer utvilad än vad jag har gjort på länge. Gick ju och la mig strax efter 21 som en pensionär och somnade innan 22 för att sen vakna efter 5 :)  typ 7 timmars sammanhängande sömn gör mycket :)

Nåja. Nu blir det snart en promenad i solen iallafall.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards