mbjornfot

Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

för 1 år sedan...

Av Maria Björnfot - 1 mars 2012 07:45

Dessa inlägg skrev jag dagen före Hilda föddes. Jag fattade inte riktigt att det var på riktigt, haha :P


1 dag kvar!! (kl 07:49)

Då var det 1 dag kvar till BF som är imorgon då :) Har jag nå känningar!? Ja, men jag vet inte om det har med med bebis att göra, men jag hoppas lite på det :P Idag har jag sovit pissdåligt pga ryggen och en mage som ömmar som fan. Känns lite som mensvärk, men vad vet jag som har sluppit det i hela mitt liv ;) Ska försöka hålla igång och röra på mig men den här jäkla höften/ryggen gör så ont att jag bara vill gråta för varje rörelse :S

Syrran tycker jag ska ta och hoppa lite, gå upp och för trappen här hemma, men vi får se hur mycket action det blir idag. Tror däremot att det blir väldigt korta promenader med hunden idag med tanke på att höften låser hela benet när jag går. Tur att Erik börjar senare idag och behöver inte åka förrän 12.45, så han får nog ta Gizmo på en långpromenad :)

Nu ska jag fixa fram nå frukost till mig och Erik. Vi måste verkligen få upp rullgardinen i sovrummet nu för man blir som pigg när det är så ljust när man vaknar :P Ibland är det skönt, men ibland tycker jag synd om Erik :P Som nu idag till exempel, så trodde han att klockan var typ 9 när den bara var strax efter 7...

Godmorgon på er alla!
 
 

Uppdatering (kl 19:28)

Jag kämpar på! Har haft värkar i sen i morse som kommit ganska regelbundet med 10 minuters mellanrum och varat i över 1 minut. Det är liksom på klockslaget som dom kommer! Nu har det varit lite mindre, typ 8-9 minuter mellan men de gör betydligt ondare nu. Man känner när de kommer smygande och sen har de en sån där "topp" som gör så jävla ont att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen!

Tidigare hade jag ont i både magen och ryggen men nu är det mest ryggen som tar stryk!  Börjar känna mig trött. Har försökt vila lite men sova är omöjligt. Jag tror jag ska göra ett till försök, men först en varm dusch :) Brukar bli rätt sömnig när jag duschar varmt länge ;)


och nej, jag har inte ringt till förlossningen ännu... avvaktar...

 

Ett samtal senare... (21:43)

Efter någon timme med onda värkar så beslutade jag mig för att ringa förlossning för att få lite råd. Eftersom att jag har haft rätt regelbundna värkar i 12 timmar som senaste timmarna kommit med 8 min mellanrum och hllt i sig över 1 minut, så tyckte hon att det lät som att förlossningen var nära nu. Hur nära det är i deras ögon har jag ingen aning om :P Några timmar, eller någon dag? Iallafall. Ska ringa igen när det börjar vara 5 minuter mellan.

Tillsvidare får jag köra på panodil, spikmattan en stund varvat med vetekudden. Så hoppas jag att jag får lite sömn också, men just nu känns det långt borta. Blev lite sömnig efter duschen och en stund på spikmattan men när värken når sin topp vet jag inte riktigt hur/vad/var jag ska bete mig!! :P

Man känner när man har värka - jo tack, jag har märkt det! De sammandragningar jag haft under graviditeten är så långt från det här... stor skillnad!

Nåja. Ska försöka få i mig lite kvällsmat innan sätter igång med projekt värma :)

Njut av er sömn!!
 
 
Kommer ihåg hela dagen så väl, så det känns som att det var igår. Det pirrar i hela kroppen när jag tänker tillbaka... Regelbundna värkar direkt jag steg upp som allteftersom kom tätare och gjorde mera ont. Ungefär 24timmar tog det från det att jag kände första värken tills lilla älskade trollet föddes   Jag kan sakna det. Längtan, väntan, förhoppningar, spänningen och den fantastiska känslan av att MIN kropp har burit ett barn, fött ett barn ... wow.. 

 
 
Emelie

Emelie

1 mars 2012 12:03

Det är ett mirakel :) Och tiden går så fort! Man ser på barn hur fort tiden egentligen går, för skulle vi se oss själva i spegeln (som vi gör nån gång varje dag) så känner vi oss gamla först när första rynkan syns eller när de gråa håren börjar komma fram ;) Jag är ju moster till 2, och jag tycker de rackarna växer på tok för fort!

http://emelieteresemadelen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Björnfot - 7 mars 2014 20:32


Hilda mår bättre idag :-) hon har inte spytt sen igår och så hae hon till och med ätit mat till lunch.. Skrällen - Axel har sovit från 21 - 07.30 utan att äta! Han har bara endast sovit hela natten en gång tidigare. Tiden får väl utvisa om det vae...

Av Maria Björnfot - 6 mars 2014 21:44

När man är utan dator och bara har mobilen till att skriva inlägg med... då blir det helt enkelt mer sällan än ofta. Gissar att det inte är så många som följer heller bara därför... Mammaledighet kallas det tydligen... men det där med ledighet exi...

Av Maria Björnfot - 12 december 2013 18:34

Tiden har aldrig gått så fort. Axel är redan 3 månader ung och veckorna bara flyger förbi. Tycker det är helg och sen helt plötsligt helg igen! Nu närmar vi oss jul och den är rätt oplanerad än så länge. Känner inte samma julstress som jag annars ...

Av Maria Björnfot - 25 november 2013 09:17


Veckorna går så fort. Livet som tvåbarnsmamma går bra, som att man aldrig gjort något annat ;-) Hilda är så snäll med lillebror och trotsen inte så farlig. Visst kommer det nå utbrott och lite saker flyger när det inte går som hon vill men det hör...

Av Maria Björnfot - 21 oktober 2013 09:21

Åhh vad jag blir trött av att ha morgonpigga barn! Godmorgon kl 5 igen! Hilda sov från 19.30-05 och gossen från 21.30-05 men ätit 2 gånger och varje gång är jag väl vaken 10-20 min . Idag blev det en plocktallrik med godsaker till frukost. Känner ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards