mbjornfot

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Maria Björnfot - 21 februari 2012 14:45

I morse var det snöstorm, men nu på dagen bjuds det på värsta underbara vårvädret med strålande sol och +1 ute :) Vi har varit och handlat och sen tog vi oss en långprommis med vagnen. Hilda somnade efter 10 minuter och jag kämpade på, ¨på våra oplogade gågator. Det gick bra, och kanske kan det ju vara så att jag har gjort mig förtjänt av en semla!?


Tycker ju inte det är speciellt gott, så jag håller mig till 1 semla om året och då alltid på fettisdag, vilket är idag :) Träningen ställer jag in idag eftersom jag har ont i halsen och vill inte att det blir värre. Förhoppningsvis är det bättre imorgon så jag kan köra på som vanligt :)


Nu ska jag dricka en till stor kopp grönt te (inne på min 4:e idag). Inbillar mig att det hjälper lite, och lite av krassligheten sitter oftast i huvudet, så om man tror på något nog mycket så blir det så!? Hoppas :)

Av Maria Björnfot - 21 februari 2012 07:20

Godmorgon 06.20 Man börjar bli van nu. Däremot så känns det jävligt jobbigt att min hals gör ont! Inte så farligt ännu, men jag känner att det är på väg åt helt fel håll. Snuvig är jag också, så idag blir det absolut vila från gymmet! Det är garanterat karln i huset som smittat mig eftersom att hn varit risig i en vecka redan...


Vette tusan om vi kommer ta oss ut på någon promenad idag, för ute blåser det typ storm igen :/ ... till affären måste vi iallafall... efter att vi skottat fram bilen! voi voi... det känns som att allt tar emot lite idag, haha.


Idag blir det iallafall maximerad kurering. Tur att jag har ett helt apotek hemma med bra grejer som blivit kvar eftersom att man inte fått äta sånt medan man varit gravid eller ammat - men nu jäklar! Blir en massa varmt honungsvatten, grönt te, soppa, zyx, esperitox och en massa c-vitamin. Det onda ska bort bort bort!


Nu ska jag dricka en kopp kaffe. Får se hur det känns, för jag brukar undvika kaffe när jag har ont i halsen för jag tycker det river så. Men jag behöver kaffe när man stiger upp den här tiden på morgonen ;)


Ha en trevlig dag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards