mbjornfot

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Maria Björnfot - 5 januari 2012 22:13

Måste bara börja med att skriva att idag har jag ätit så god mat :) Både nyttig och god!


Till lunch blev det äggviteomelett med lite godsaker i.

Började med att steka upp färska champinjoner, och broccoli och sen hällde jag på äggblandningen som innehöll 4 äggvitor och en skvätt grädde 4%. Sen slängde jag även i lite fetaost och det var bland det godaste jag har ätit på väldigt länge + att det var riktigt mättande.


Till middag blev det ugnsstekt lax, potatisgratäng, kokt broccoli och egengjord romsås - såå jävla GOTT!! mums mums mums...


Blev även att ta en powerwalk i snöblåsten, vilket var lite mindre kul, men svettig var jag iallafall när jag kom hem. Imorgon är planen att åka till Kalix så Hilda får lite kvalitetstid med sin mormor och morfar, samtidigt som jag passar på att ta lite egentid på gymmet :) Blir nog skönt att pressa kroppen lite extra ..


Annars så har vi bara myst på hela dagen. Vi har fortfarande inga kanaler och ingen fastighetsskötare har varit hit och jag tvivlar att han kommer imorn heller när det är röd dag. Fastighetsskötaren är ett jävla pucko enligt mig. För två veckor sen felanmälde jag ugnen och IDAG hade det fått grejen som saknades och fixade igång den. Suck säger jag bara. Så idag har det rullat olika Disneyfilmer på tvn, bara för att ha nå ljud i bakgrunden + att det är rätt mysigt att se på ;) Har även kikar på Iceage 1och2 ikväll.


Hilda höll på att somna redan kring 18.30 ikväll, men sen fick hon nå ryck och blev helt pigg. Kring 21.20 började grinandet och ålandet i famnen och antagligen pga övertrötthet. Så hade jag henne mage mot mage, slog igång camilla håkanssons barnskiva och gungade i takt till låtarna och så somnade hon så i min famn. Mysigt, men jag fattar inte varför hon ska tjorva så..


Får inte glömma att berätta vad Hilda har börjat göra, bara sådär. Om man frågar var någonting är, tex nallen eller pappa, så pekar hon där den är och säger DÄÄÄÄ. Våran duktiga tjej :) Men jag vet inte hur hon har lärt sig det, för varken jag eller erik har hållit på med just det med henne... hon är helt enkelt smart våran lilla tjej :)


Nu vette tusan vad jag ska se. Kanske är lika bra att snöra sig i sängen och läsa tills ögonen blir tunga.


Godnatt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards