mbjornfot

Alla inlägg under januari 2012

Av Maria Björnfot - 2 januari 2012 11:15

Vad konstigt att skriva 2012! Idag är det faktiskt så att våran lilla tjej blir hela 10 månader ung! Gud var tiden gå fort. Ångesten över att snart börja jobba smyger sig på, gör mig stressad. Jag vet inte om jag kommer klara av att jobba heltid direkt och vara borta nästan 12 timmar varje dag från Hilda. Det är något som tål att tänkas på.  Måste sätta mig ner med killen och planera och prata lite... när ska jag börja jobba, hur mycket ska jag jobba, ska han vara hemma med Hilda på heltid eller ska han också jobba lite!?


I allafall... Grattis lilla älskling på din 10månadersdag!

Bilden är från självaste julafton när Hilda satt och mös med Sigge framför kaminen ..

 


Lilldamen är riktigt bra på att gå längst med möbler och fort går det. Men att gå framåt klarar hon inte riktigt, hon är lite fumlig att flytta fram fötterna ;)

Hon ställer sig upp mot allt och alla.

Mjuka leksaker är inte så roliga nå mer, utan det ska vara hårda leksaker som gärna spelar. Då sitter hon och gungar i takt med musiken, sötisen :)

För ungefär en vecka sen åt hon sin sista slurk tisse :S och började sova hela nätterna. Känns bra och dåligt på samma gång... lillgumman börjar bli stor! Men jag har ju sagt från start att Hilda kommer få bestämma hur länge vi kommer amma...

Hon sover i regel från 21-08. Sätter sig upp i sömnen och blir lite ledsen men somnar om direkt man lägger ner henne. Fast hon sover oftast i vår säng från 5 tiden ;)

Hon äter välling på morgonen, är vaken 2 timmar innan det är dags för en tupplur. mellis.  Hemlagad eller burkmat till lunch, beroende på om vi är hemma eller inte. Mellis - fruktpure, frukt eller gröt. Samma mat som oss oftast till middag och välling innan läggdags :)

Hon vet vad alla hennes leksaker heter, och frågar man var är vovven kryper hon till den och ger de en stor kram :)

Hon har två tänder framme och en till upptill har precis spruckit fram och en till upptill är snart igenom.


Det är så mycket hon kan och gör varje dag så det är lite svårt att komma ihåg allt. Men den senaste månaden kan man väl säga att de stora händelsenra är att hon har börjat sova hela nätter, slutat amma och går längst med saker :)

 

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe medan tösen sover!

Hej så länge!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards